utorak, 25. srpnja 2017.

Indonezija- Bali- Jimbaran

25.7. Bali- Dizemo se u 10!!!

Jedemo voce kaj smo kupili sinoc, i idemo kod Wayana na dorucak, omlet, palacinka i kavica. Odlucili smo odmah ujutro ici dalje za Jimbaran, a Wayan nam je organizirao prijevoz za 150 000 rupija do hotela Coco de haven u Jimbaranu. Hotel sam nasla za 10 eura preko Agode. Pozdravljamo se s Wayanom i zenom, na airbnbu se njegov smjestaj zove La cama Bingin, tako divni ljudi, bas se trude napraviti boravak sto ljepsim, do sad je to najbolje mjesto na kojem smo spavali u Indoneziji, ali ono sto nitko ne moze nadmasiti je ta opustena vibra koju imaju.
 Do Jimbarana se vozimo oko sat i nesto. Nista nije daleko ali je promet tako zagusen da zapinje svaki cas. Definitivno u ovoj lijepoj zemlji taj promet kvari dojmove, prezagusenost, smog, trube, guzve, nesigurnost uz cestu. Hotel na prvu izgleda lijepo, krasno dvoriste s bazenom, ali uz najptometniju cestu pa je buka, soba na prvu lijepa ali hartava, a jbga...kolko para tolko muzike.
 Dogovaram s frajerom na recepciji odmah i karte za Gili Air sutra za 700 000 rupija, povratne s autom do trajekta i natrag do Ubuda. Poslije kuzim da smo vjerovatno duplo to preplatili jer ako dodjes sam do Padangbai od kud ide trajekt moze se i za 200 000 bahta naci povratna karta a auto prijevoz za 75000 rupija...znaci duplo su nas klepili, al to nisam znala odmah, ali i bilo je puno skupljih ponuda, tak da nisam pretjerano uzrujana.
 Tip s recepcije nas upucuje prema plazi, prvi trik je prijeci cestu, dakle ko ostane ziv placa rundu, jebena lutrija.
 Prvo smo mislili rentat motor, al zapravo nam danas treba samo do plaze i natrag pa odlucujemo odsetat do tamo. Slikam kuce koje odusevljena balezanskim stilom, svaka ima mali hram, puno ukrasa od rezbarenog drva, zelena dvorista. Pitamo nekog striceka na motoru za smjer do plaze, a on nas oboje nakrca na svoj motor i otfura  do plaze i fish marketa. Bas je ljubazan, i jos nam je sve objasnio, da si kupimo ribu i odnesemo u pecenjaru di nam oni za 20000 rupija po kili ispeku kaj smo kupili. Odmah se bacamo na trznicu u potrazi za nekim finim komadom ribe. Uzimamo oradu od 700g i neku tropsku bijelu ribu zaboravila sam ime...od 800g, za nekih 100rupija. I nosimo deckima da nam je ispeku. Oni stave jos neke fine zacine na nju, i imamo pravo ubojstvo od ribetine. Zalijevamo to pivicama, i napokon se odvlacimo do plaze. Dva su dijela plaze...jedan blize aerodromu, s koraljnim grebenom i hrpom komadica koralja, i jedan vise pjescani...dalje od aerodroma. Mi smo se usidrili kraj aerodroma, stari trazi koralje, a ja se kupam i pisem blog.
 Ribari spustaju sarene brodice u more, jednu po jednu, na pisti slijecu i uzlijecu avioni, buka motora i zvuk valova. Dobru vibru mi to stvara, gustam u svakom trenutku.
 Danas je dosta oblaka i nije vruce pa se dizemo i idemo setati na drugu stranu plaze. Plaza je duga pjescana, a brodice koje su otplovile u ribolov, na plazi su sada zamijenili stolovi i stolci beskrajnih restorana. Mi kupujemo rakove i lignje i red snepera, za kasnije da nam ispeku...i setamo plazom.
 Napokon sam dosla na svoje, duga pjescana plaza za setanje i razmisljane, oceaan koji mi zapljuskuje bosa stopala, zvuk valova. Jedino kaj bas nije mirno, zbog tih restorana. Nekako mi stalno dojam prenapucenosti po Indoneziji, nije mi tak bilo ni u Mexicu, ni u Tajlandu.
 Vracamo se u pecenjaru i dok cekamo svoje ribe ispijamo hladnog pivkana Bintang. Pol kile rakova, pol kile lignji i 800g snapera...opet ubijanje, viri nam iz usiju klopa, al ne damo se. To su nam prvi posteni obroci po ovoj zemlji, i uz to jos i vrhunski. Stari je legao na plazu, a ja napravila jos jedan djir setnje uz more i onda haklam neke decke na parkingu da nas otfuraju do hotela da ne moramo hodat tih par km. I dogovorimo voznju, ma sve se da dogovoriti, uz mali osmijeh i sitne pare.
 U hotelu sjedim uz bazen i sredjujem slike na blogu, smiruje se promet na cesti, Jimbaran lagano tone u san, a i ja, dok nisam dosla u zagusljivu sobu, u kojoj se jedva otvaraju prozori, a pod klomom ne mogu spavati jer tuce direkt na krevet. Nis veceras od spavanja

Smjestaj u Jimbaranu

Ima i bazencic

Arhitektura na Baliju- hram

Kuce na Baliju

Svaka kuca ima mali hram u dvoristu

Fish market Jimbaran

Tu ti ispeku ribu koju si kupio

I klopas s pogledom na more