srijeda, 4. siječnja 2017.

Mexico- Tulum- Valladolid

3.1. Tulum

Danas se budim u pol 6 i odlucim ulovit bus za Tulum u 6, kad sam se vec tak rano digla. Pakiram se u 2 min i za cas samna kolodvoru ali na salteru treba tak sahira da mi ode bus u 6. Neki mi je decko objasnil da mogu kolektivom do Playa de Carmen i onda uzmem drugi do Tuluma. I to je ispalo duplo jeftinije od busa, bus je 140 pesosa a ovo me doslo 35+40=75 pesosa. I ostavil me drito pred ulazom na lokalitet. Ima za hodat do prodaje karata ali to ionak svi moraju odhodat jer je ulaz malo dalje od glavne ceste. Ulaznica je 70 pesosa. Zamolila sam ih u officu da mi cuvaju ruksak jer nije bilo ormarica za iznajmit. 
Dan je prekrasan i jutros sam opet sretnija i mirnija malo...nadam se da ce ovaj red srece malo duze potrajati. 
Nisam do sad nis pisala o sigurnosti u Mexicu, ali osim onih sprehera kaj mi se nahitavaju vjerovatno jer sam strankinja, ja se osjecam ful sigurno, u Cancunu murje ko pljeve, naoruzani do zuba, na plazi, oko klubova, check pointovi po gradu i izvan po cestama. Na plazi imaju baggije s kojima voze okolp, cak su klepili nekog dzepara i furali ga u lisicama. Uglavnom za sad nemam nikakav osjecaj  nesigurnosti i straha, ni navecer ni po danu.  Veci strah mi je njihova voznja i prelazenje ceste koje je lutrija.
Tulum nije veliko nalaziste, i moram reci da nisam pretjerano odusevljena, ne mozes glavinjat po rusevinama jer su stavili uze kao ogradu, ima par kuca sa stupovima, cenote/ prirodni spremnik za vodu u vapnencu, velika kuca nekog starjesine, uglavnom ovo nalaziste je kultura Maja i datira negdje iz 16.st. zastitnica grada je bila Venera i to je bio trgovacki grad, ima zidine sa 5 ulaza, i isto ima mjesto gdje sunce tocno pada za solsticija, ljetnog i zimskog al ja to nisam skuzila. Razveselilo me vise od rusevina kad sam vidjela koatija kako kopa po pijesku i vjerovatno trazi kornjacina jaja.


Koati


Koati


Tulum

Tulum



Tulum









Cenote ispod kuce

Cenote






Tulum ruins



  Najbolja stvar na toj lokaciji je plaza, jer kad se umoris i uznojis od setnje po rusevinama, koja btwy ne traje duze od sat vremena, mozes se okupati na prekrasnoj plazi ispod stijena. 
Brzo sam se montirala na plazu i bacila u ocean, boja oceana na ovoj Rivieri Maya je nevjerovatna, tirkizno plava, a pijesak snjezno bijeli...pravi Karibi.


Playa Tulum


Iguane



Playa Tulum



  Kupam se ja tak i cvrljim na plazi kad skuzim u nekom trenutku da se ekipa komesa, kad ono 4 iguane bauljaju po rucnicima, i to dvije od najmanje pol metra duzine. Ovdje cu vjerovatno vidjeti vise divljeg zivota nego u prasumi. Oko 1 se dizem s plaze na lokalitetu i idem potrazit neku drugu di ima nekaj za jesti i piti. Uglavnom od ulaza vodi cesta prema plazama nekih 500m, ostajem na prvoj kupujem Coronu, odustajem od klope jer je skupo, sjednem na stenge u hlad jer ne daju da sjedis u bircu ak ne jedes, izvadim svoj cips i pitam se kaj bum stvarno samo na pivi i cipsu u Mexicu. Opet red kupanja, pa suncanja, pa po ruksak koji sam cekala pol vure da se neko pojavi i otkljuca vrata offica i izvadi mi ga, pa me zahaklal taxi da me vozi do kolektiva i jos mi objasnjava kak on sad ide za Valladolid za 130pesosa i da je on colectivo, a ja si mislim, aha daj ne zmisljavaj, samo mi hoce uzet lovu.

Iskrca me tip, kad ono stvarno idu samo taxiji i jos me drugi trazi 150 pesosa i jos moram cekat vuru vremena da se skupi nas 4, a jesam maler, tak mi i treba kad ne vjerujem ljudima. To mi se uredno svaki put desi kad sam sumnjicava, lako za 20 pesosa vise al vec sam mogla biti tamo. Dobro je jedino kaj sam uspjela pojest nekaj, nachose na standu, da popravim prehranu.
Sad se vozim u Hyundaiu, na meni spava Mexicanac od 100 kila, i jos jedan takav je sa mnom na straznjem sicu, vozac vozi formulu jedan, prestize sve zivo, a ja imam vjetar u kosi i osmijeh na licu, debelog Mexikanca na sebi...putovanje u mom stilu ...vec vidim kak volim Mexico.
  Stizem u Valladolid i Erica mi javlja da nema mjesta u njenom hostelu, setam oko glavnog trga u potrazi za nekim hostelom ali nista, sami ducani, galerije restorani i kafici. Grad je vrlo pitom, kolonijalne arhitekture, s velikim glavnim trgom na kojem dominira katedrala. Zgrade su zivahnim bojama, atmosfera je usporena, nema previse ljudi, sve je nekako opusteno.


Valladolid





Osim mene, jer mi je iscurila baterija na mobu, nemam vise pesosa i nemam di spavat. Malo me pocinje lovit nervoza dok glavinjam s tim ruksakom u potrazi za nekim hotelom. Ugledam neki kafic, izgleda zgodno, pored njega mjenjacnica, pitam decka koji radi unutra jel ima wifi..ima...taman mi sve sjelo. Osim kaj je kafic bas kafeterija i nema pive, pa cu danas morati promijeniti vecernji ritual, i umjesto pive i cipsa za veceru, popiti samo caj.
  Upoznajem se s deckom koji radi, zove se Enrique i velim mu da nemam smjestaj i on mi odmah nazove  hostel Candeleria da provjeri jel ima mjesta. Bavi se speleologijom, i tu udjemo u pricu, odmah me uputio kaj da obidjem sutra i objasnio da je Ek Belem nalaziste manje poznato pd Chicen Itze, ali vise rekonstruirano u izvornom obliku, da ima  pored njega lijepa cenote Xcanche. Cenote su spremnici vode u krsu, objasnio mi je da postoje stare cenote u kojima vise nema vode,  mlade koje su zapravo kaverne ispunjene vodom, nemaju otvor. Drvece korijenjem probija put kroz vapnenacke stijene da bi doslo do vode, kako korijen drobi stijenu krov cenote se urusava i postaje otvoren kao bazen, promjeri su razliciti po nekoliko desetaka, cak stotinjak metara. To su srednje stare cenote. Nekad i ljudi probiju svod dinamitom da bi dosli do vode. Voda je ugodna za kupanje, cista, a sve su cenote povezane vjerovatno podzemnim kanalima. Ima ih nekoliko desetaka tisuca na Yukatanu. Ta se vrsta krza s povrsinskim pukotinama zove boginjavi krs, i tipican je za tropske krajeve jer se vapnenac brze topi zbog temperature.
Ugl. Enriqe me je spasio, tako je ljubazan, nasao mi je smjestaj blizu samog centra za nekih 200 pesosa, ispricao mi je puno zanimljivih stvari o mjestima za razgledavanje u okolici, uputio me prema hostelu...uvijek na kraju sve dobro ispadne samo kad smirim nervozu.

Nema komentara:

Objavi komentar