ponedjeljak, 29. srpnja 2013.

Tajland- Bangkok- dan prvi

11.7. Thailand- Bangkok

Nakon cijelog dana puta i presjedanja u Abu Dhabiju na 37 stupnjeva u 10 navecer, slijecemo u 8 ujutro sa sat vremena kasnjenja u Bangkok. Prvi dojam... vruce, sparno i umorni ko psi. Uzimamo taxi s aerodroma za 400 bahta da nas vozi do zeljeznickog kolodvora želimo kupiti kartu za noćni vlak, jer navecer planiramo nastavit prema sjeveru u Chiang Mai. Prvi zajeb taj dan, nema mjesta ni u jednom vlaku, frajer kaze da cekamo pol vure mozda se otvore sjedala, cekamo i duze i onda nam dopizdi pa se odlucimo otici na autobusni kolodvor Mo Chit na sjeveru Bkk, busom. Drugi zajeb, bus vozi za 20 bahta, sto je ok( 10 bahta je 2 kune) ali mu do tamo treba 2 čuke. Katastrofa, jer nam je dosta voznje. Uzimamo kartu za 657 bahta za Chang Mai u 21.15. Vip bus, ostavljamo na kolodvoru ruksake i vracamo se sky trainom u centar. Presjedamo na Siamu koji se cini fini kvart, sa shopping centrima i visokim neboderima to je dio downtown Bangkoka. Silazimo na rijeci Chao Phrayai i potrpavamo se u Chao Phraya express boat, redovnu liniju koja vozi po rijeci za 40 bahta po osobi. Uzivamo u voznji brodom i pomalo popustamo kocnice jer smo prilicno razjebani voznjom po gradu s jednog kraja na drugi, kuzimo da je grad ogroman i to nam već na samom početku lupa na zivce.

Siam, Bangkok

Siam

Voznja je super, prolazi se kraj Royal hotela, najstarijeg hotela u Bkk, pa modernih nebodera, China towna i Wat Aruna,jednog od najljepših bangkoških hramova, gradjenog pod utjecajem Khmera. Prang, glavna stupa, je oblozen sarenim ornamentima izlomljenog porculana. Izgradio ga je Rama III 1824-51.g. Hram i prang izgledaju lijepo s broda.

vožnja po Chao Praya rijeci

Chao Praya, pogled s rijeke

Wat Arun

Sisli smo s broda kod kraljevske palace Grand Palace u sklopu koje se nalazi i Wat Phra Kaeo. Vec je 3 popodne, izgubili smo cijelo prijepodne da bi kupili karte, koma. Sad ide treci zajeb jer palaca radi do 3.30. A ulaz je 500bahta. Znaci da je ne stizemo obici jer za obilazak treba 2 sata min. Bauljamo malo okolo i razgledavamo i jasno nam je da je to to kaj bumo vidjeli jer se ovdje vise me vracamo. Izvana izgleda impresivno, sagradio ju je Rama I 1784g kao dom kraljevske obitelji nakon sto je Bkk postao glavni grad 1782g. Nastavljamo istrazivati old city i dolazimo u Wat Pho, otvoren je, ulaz je 100 bahta i izgleda lijepo. Odlucujemo ga obici.  To je najstariji i najveci hram u Bkk, i ima najveci kip Bude koji lezi naslonjen na ruku. Sagradjen je u 16 st. a obnovljen krajem 18. st. Hram ima oko 100 stupa, i najljepsu veliku stupu ukrasenu porculanskim mozaicima.

Tomo ispred Grand Palace, Bangkok

pa malo zabave

odlični kipovi od kamena u Watu Pho

Wat Pho

obožavam te neobične kipove u hramovima

detalj iz Wat Pho

Uputili smo se dalje prema China townu, i usput naletili na Pak Klong flower market. Ogromna trznica cvijeca, preplavljena prekrasnim mirisima: ruza, tropskog cvijeca, orhideja...Vec smo se pobojali da ce dan biti usran ali hram i trznica su nam popravili raspolozenje.

obrati pažnju na žice od struje

Pak Klong flower market

ruže

orhideje

moja omiljena mirisna narukvica, a zapravo je to vjenčić koji žrtvuju u hramovima

na tržnici cvijeća Pank Klong

još orhideja

Dolazimo do Memorial bridga i malo dalje se bacamo na stand s klopom di gablaju klinci iz obližnje skole. Ak je njima dobro onda bu i nama, nekak si mislim.Uopće ne znamo kaj jedemo, gledamo zenu kak sprema jelo, cini se ok i velimo da i nama napravi isto.

u blizini Memorial bridgea

Jos jedan plus danas jer je klopa odlicna, uzivamo u mirisima i okusima tajlandske hrane. Standovi su po svuda, jede se pad thai, przeni noodlesi sa povrcem i nekim mesom ili riza s umacima ili juha s noodlsima, sve je izvrsno. Taman kad smo se malo opustili pocinju opet zajebi, glavinjamo kroz kinesku cetvrt ali nista od vreve i zivota, vec je proslo 7 sati i izgleda da je sve zatvoreno. Na kraju se izgubimo uz kanale i naletimo na neku veselu ekipu koja cuga na kiosku neku rakijicu. Pozovu nas da probamo i mi mrknemo svako po jednu, taman da malo dodjemo k sebi. Rakijica je lagana, nista prema domacoj prepecenoj sljivi. By the way, na aerodromu u Bg smo se opskrbili pljoskicama od domaće prepečene šljivovice, nek se nadje za svaki slučaj ako zagusti. Malo bolje volje, zahaklamo taxi da nas vozi na autobusni kolodvor. Cijena voznje 100 bahta, uglavnom pale taximetar i nisu uopce toliko nasilni kao sto u vodicu pise. Opcenito su ljudi stvarno ljubazni i zele pomoci, nema bas nekih prevaranata kao sto pise po vodicima. Na kolodvoru kupimo ruksake i uvalimo se u bus koji je prva liga. Sjedala se skroz spustaju, ima tv, klopa i voda, i jos dobijes bon za veceru kad stane na odmoristu. Karta je 657 bahta, brzi je i jeftiniji od vlaka. Prvo sam mislila da cemo putovat uglavnom vlakovima, al sad vidim da ce okrenut na buseve jer uopce nisu losi. Suma, sumarum prvog dojma o Bkk, oooogroman grad, totalni kaos i guzva u prometu, nije mi bas sjeo najbolje, ljudi ljubazniji od ocekivanog, spizdili 100 usd isto puno vise od ocekivanog, uglavnom na prijevoz jer je sve duplo skuplje od onog sto sam citala po forumima i vodicima. Dobro da idemo odmah dalje.