četvrtak, 16. siječnja 2014.

Kenija prvi i drugi dan - Nairobi i Masai Mara

31.12.  Nairobi prvi put i   Masai Mara

     Slijecem na kenijski  aerodrom oko 6 ujutro nakon  nekih 14 sati leta i transfera...milina...svjezi zrak, i savana vec na samom aerodromu. Trebali bi me docekati iz agencije rhinotours camp, jer planiram odmah uskocit u dzip i na safari Masai  Mara i Nakuru NP i to 4 dana(3 noci) za 440usd, koje sam iskamcila nakon cjenkanja, spustili za nekih 50usd. Brijem kak cu se odmah slikat sa tipom koji drzi tablu s mojim imenom, al  nista od toga...nitko me ne ceka...Zakaj se meni uvijek moze nekaj zakomplicirati, zakaj se ne bih jednom mogla ko covjek opustit i da sve tece bez problema... al posto ja nemam probleme nego   izazove odlucilla sam i ovaj rijesit sama, ionak im nisam dala kaparu pa nije frka.  Malo ispitujem  ekipu na aerodromu koja se muva, i  vec mi neki tip prilazi i nudi da idem s njegovom agencijom, al ne spusta cijenu, pa ja malo minglam okolo  nalazim salter  moje agencije,  zašpreham decke da zovu tipa s kojim sam mailala...naravno da me pokusavaju zavalit da platim taxi do grada., srecom  protiv tih sam pizdarija cijepljena pa se natezem s njima i eto me vec se vozim đabe u taxiju na putu  u centar Nairobija, mrtva hladna, bez trunke nervoze u sebi.
    Pomislim na sekundu, jebote, sjela sam frajeru u auto bez straha, kaj ak je neki otimac djevica, hehehe, pa završim na nekom brodu bogatog sheika kao priležnica mu...  al to me brzo pusti, poravnam se u glavi, izbrijem film da to kaj su crni ne znaci odmah da su ubojice i otimaci...i da moram imat povjerenja u te ljude uz malu dozu opreza da stvarno ne najebem. Frajer me iskrca na nekom parkingu, pokupe me iz agencije, uzmu mi lovu, otfuraju do birtije da popijem kavu, neka curka mi pomogla da kupim sim karticu tak da sam imala internet za komunikaciju sa mojim dragim ljudima cijelim putem, samo kaj često nisam imala struje da napunim mob...ipak je to Afrika, ne može sve biti savršeno.
Nairobi

Nairobi

 Prosecem  malo Nairobijem  i oko pol 10 evo me u vanu, kombiju sa 2 cure iz Danske...Valerie and Camill,  Eloise i njena curica iz Kenije  i simpa Australkom Melanie. Pravi babinjak...5 baba, ja i driver, picimo prema  Masai Mari.
   Prolazimo kroz Veliku rasjednu dolinu, a vozač se zaustavlja na mjestu gdje puca pogled na cijelu dolinu. Dolina je mjesto gdje  Afrički kontinent puca i Afrika se razdvaja od afričkog roga na istoku.
 Pruža se od jezera Malawi na jugu do Male Azije na sjeveru, i tu se odvajaju dvije litosferne ploče Somalijska i Nubijanska.
  Dolina je prostor snažne vulkanske aktivnosti, i ima brojni ugasle i aktivne vulkani, i vulkanska i tektonska jezera. Tu je MT. Longonot, ugasli vulkan u blizini Naivasha towna, Menengai crater caldera u bllizini Nakurua, Suswa i Ngong hills, jezero Naivasha, Nakuru i Bogoria...

Great rift valley

   Prvi dio puta cesta je skroz ok, al zadnjih 80tak km nema asfalta, jebene rupetine, brijem da su mi kamenci iz zuci nestali bez traga od truckanja...Nakon dobrih 6 sati voznje stižemo .Usput smo stali u Naroku na rucak...moj prvi susret s Kenijskom kuhinjom, nije bio zastrasujuci kako sam ocekivala, neko fora povrce nalik blitvi, piletina u saftu, krumpiri, riza...solidno.

Narok


cesta do Masai Mare

cesta do Masai Mare


Camp izgleda ok, ja sam s curkama iz Danske i Australkom dobila sobu s kupaonom, iako sam se veselila da cu spavat u satorima. U kampu uglavnom rade Masai, i vrlo su ljubazni...Kamp je blizu rezervata i sela, ima cak i 2 puba u selu.

Rhinotourist camp, Masai Mara
Rhinotourst camp, Masai Mara

 Ostavljamo stvari  i idemo na prvu voznju u Masai Maru. To je rezervat prirode koji se pruža na 1 500km2 na zapadu Kenije, zemlja pripada plemenu Masaia, a na park se na jugu  u Tanzaniji nastavlja NP Serengheti. Poznat je po raznolikoj fauni  a najviše po big five i velikoj migraciji gnuova ili wildbeest migration u Serengheti i natrag, samo sad nije vrijeme migracije.
  Na samom ulazu pasu gazele, antilope, zebre i gnuovi.   Vrlo brzo smo naletili na merkate i buffaloe,  zatim na krdo zirafa...odusevljenju nikad kraja,  prekrasno je sto mogu tako izbliza gledat divlje zivotinje kako  slobodno zive...
gazele

Gnu

gazele

slonovi

Masai Mara

moja mala prijateljica


  Bome je ovo zabavnije nego sto sam  ocekivala... Dobrano sam se smrzla jer je pala kisa i fakat je zahladilo. Ekipa mi je simpa i odmah na izlasku iz parka, u selu kupujemo dzin i tonik, za novogodisnji party.



 Vecera je bila odlicna, opet hrpa povrca i mljeveno meso, zalili to dobro sa gin tonicima, i oko 11 se potrpali u krpe....Neka je ekipa iz kampa ostala cekat Novu oko vatre koju su upalili, ali nije mi se s njima ostajalo, nisam vidjela krevet dan i pol, a nisam ni ja vise  tak nabrijana da to mogu izdrzat. A i sutra je novi  safari i u pol 7 je ustajnje.


1.1. Masai Mara i selo Masaia
Ujutro budjenje kao u Costa Rici' zavijanje divljih zivotinja i pticji zbor. Nakon sitnih 5 sati sna, ustajem bez problema, adrenalin radi punom parom, nakrcavam se jajcekima, hrenovkama i palacinkama za dorucak i s ostatkom ekipe uskacem u dzip...Ovaj puta idemo dublje u park skroz do rijeke Mare koja je blizu granice sa Tanzanijom.  Cilj je vidjeti the big five: slonove, lavove, buffalo, leoparda i nosoroga. Imali smo puno srece...naletili na desetke krda slonova, cak uspjeli vidjeti leoparda, barem pet copora lavova, i lavicu s dva mladunca, puno razlicitih gazela, antilopa, divlje svinje, zdralove, maraibo...one gadne pticurine ,hijene, i sakale...Na momente me smetalo kad se sva vozila okupe oko zivotinje...malo ih previse ometaju, iako se zivotinje zapravo uopce ne obaziru.. A na momente sam uzvala u jurcanju za zivotinjama beskrajnom, nepreglednom savanom...Uzivala sam u zelenilu travnjaka, pogledu na ta rijetka stabla, brezuljke na koijma su pasli slonovi. Fenomenalan dozivljaj, prava avantura...nesto je posebno kad si u blizini tih divljih, slobodnih zivotinja.
ja bih cvikala da sam u otvorenom džipu

Kralj lavova

šakali

krdo slonova

crno bijeli svijet

 cirkule of life

leopard

lov na leoparda

friends

šakal

čopor lavova

hijena



   Oko 13  sati smo dosli do rijeke Mara...u kojoj su krokodili raskomadali zebru i divljacki se bacali ne bi li ugrabili jos koji komad, dok  je nekoliko metara dalje krdo hipposa mirno ronilo  i virilo iz te iste rijeke.... Vozac je u blizini rijeke izvadio dekicu i lanc pakete, i tako smo usred Masai Mare, na toplom africkom suncu gablali. Prava uzivancija.  Na povratku smo vec lagano umorni  pomalo  nezainteresirani  virili kroz prozor. I tada me opere neizmjerna sreca, radost i zadovoljstvo s mojim zivotom. Toje jedan od onih trenutaka kad skuzis kako lijep zivot moze biti, osvijestis sva dobra koja imas,u zivotu i zahvalan si na svemu.
još jedan krug života

danas krokodili na meniju imaju zebru 

hipposi u rijeci Mara

picnic

ekipica sa safarija

naš driver i moja mala prijateljica




još lavova

neke antilope

žirafe


Nakon safarija vozac me ostavlja ispred kampa s jednim deckom iz Masai plemena.  On me  fura u selo. Na ulazu se placa 1000Ksch za pomoc plemenu. Super mi je sto sam  od njega mogla naucit puno o Masai plemenu. U ovom selu zivi 120 ljudi, u 10 obitelji...Zanimljivo je da Masai mogu imat vise zena , ovisno o tome koliko su bogati a bogatstvo se mjeri u kravama. Da bi se uopce ozenio moras imat 10 krava, njegov tata ima 3 zene, al on bogec nema jos ni jednu iako ima 28 godina, nema dovoljno krava. Ak imas tri zene, u istoj veceri spavas kod svake po malo...tezak je zivot Masai muskaraca, treba do sve odradit u jednoj veceri. Zene Masai grade kuce, a muskarci ogradu  oko  zivotinja i sela, koja ih stiti  od divljih zvijeri. Kuce su im od blata i kolaca..to suse na suncu. Kuca je mala, s malim vratima i prozorcicem, imaju jednu prostoriju za zivotinje, u ovoj kući di sam ja bila je bilo malo tele, i drugu prostoriju u kojoj borave sa dva mala kreveta, jedan za djecu i jedan za muza i zenu, a u sredini je ognjiste, s dvije rajngle, par ogrtaca zivih Masai boja visi preko kreveta, i to je sav njihov luxus. Ne obradjuju zemlju nego se bave nomadskim stocarstvom, povrce i zitarice kupuju, imaju ovce i koze,ali one nemaju ni pribliznu vrijednost kao krave. Nose zive boje da bi uplasili i otjerali zvijeri. Koze i ovce po noci drze ogradjene  usred sela. Sve je puno balege i blata i usred toga se veselo igraju mala djecica...debeljuskasta, okrugla, šmrkava i sretna..kopaju rucicama po blatu, ganjaju se i smiju. Veci idu u skolu ili na pasu sa stokom.
selo Masai

u selu

lijevo su kuće a desno ograda za sitnu stoku

to je igra...po zemlji  

Masai dječica

još dječice

i ja sam se uklopila

vatru pale uz pomoć noža i mekog drveta

čagica i pjesma


ispred kuće

ognjište u kući

krevet

znatiželjna ekipica

  Decki su malo zaplesali za mene udvaracki ples, skacu ko spriheri u zrak i tko vise  skoci taj dobije bolju zenu, jedan se jedva odlijepio od poda pa sam mu rekla da bu lose prosao u zivotu, smijao se ko lud.
 Dobro cak govore engleski, neki. Htjela sasam kupit nakit al ti frajeri ne kuze da pred mene treba sve izvadit da se raspametim , a ne dvije ogrlice i onda nabrijat cijenu, uzela sam jednu  pogodila dobru cijenu i odlucila sutra pred ulazom u park od njihovih zena kupit nakit za poklone.
  Prvo sam mislila da su te posjete Masai selu fejk, i da nekaj glumataju, al nakon par dana u Masai Mari, kuzim da je to uistinu njihov zivot i drago mi je da sam nesto naucila o njihovoj kulturi. Vracam se u kamp, taman na veceru i pivicu s ekipom, lagani razgovor i na spavanje.




Nema komentara:

Objavi komentar