petak, 21. kolovoza 2009.

Jordan -Petra

02.08.09. Petra - za moj ročkas

Upravo mi se izbrisao cijeli post o Petri pa ću sad skratit maksimalno.
Nakon natezanja s frajerom u lokalnoj agenciji i dvodnevnog cijenkanja uplatili smo jednodnevni put i Petru ( 135 eura umjesto početnih 165). U 5 ujutro nas je neki ludi vozač u mrak jeepu pokupio na cesti odveo do brzog broda koji je kretao iz Taba Hights za Agabu( cijena povratne karte inače je 90 USD). Izlet je uključivao je prijevoz do Tabe, brod do Agabe, prijevoz U Petru i vodiča oko 3 i pol vure u Petri( ipak je to 1 dnevni izlet) , ulaz u Petru, ručak u nekom fensi hotelu. Za tu ga lovu ni ja ne bi bolje složila.
Highlights na brodu je bila treba u štiklama i fensi haljinici koja je istoišla u Petru. Srećom da je cesta od kamenja i odlično za štikle:-).. Vožnja brodom je prošla ok, vozili smo se na gornjoj palubi na potvorenom i u jednom smo trenutku vidjeli 4 države: Izrael, Jordan, Saudijsku Arabiju i Egipat jer su im granice udaljene samo 10 km u tom dijelu zaljeva Agaba.
Ni na jednoj granici nije bilo duljeg zadržavanja, kroz Agabu smo se samo provozali i odmah išli u Petru. Ulaz u Petru je bio u cijeni a inače karta košta 21 JOD( oko 21 Euro).
Do ulaza vodi put koji prolazi kraj grobnica izdubljenih u stijeni, građenih po uzoru na egipatsku ili antičku kulturu. Put je dug oko 1 km , zatim se ulazi u kanjon između dvije stijene dug 1,2km, kojije na nekim mjestima širok samo 1,6m a stijene visoke i preko 200m. Kanjon pa poslije i cijeligrad je građen od stijena fenomenalnih boja: uglavnom ružičasta, crvena, narančasta ili bijela i nevjerovatnih oblika koje su izdubili vjetar i voda.

pogled s broda na Eliat, Izrael

put do Petre kroz brda i pustinju

beduinsko selo kraj ceste,
imaju šatore, deve, magarce ali i jeepove- nisu više ni beduini kaj su nekad bili.

Petra se krije u jednoj od ovih pukotina iza nas

prvi dio puta do Petre i jedna od grobnica

drugi dio puta kroz uski kanjon

na lijevoj strani kanjona je jedan od tri sustava kanala kojom su dovodili vodu u grad, desno stari i burki u čudu
Pogled na Tresury jedan od ljepših rođendanskih poklona u mom životu
Na kraju kanjona je nenadjebivi prizor koji mi je natjerao suze na oči: kroz pukotinu se otvara pogled na grobnicu Tresury, možda ne najveću ni najukrašeniju ali definitivno najočuvaniju građevinu u Petri. Ostala je sačuvana jer na nju dnevno direktno pada sunce samo 1 sat i to ujutro. Ime je dobila po tome jer su ljudi mislili da se u kruni na vrhu nalazi blago( ćorak- nema nikakvog blaga). Ima 3 etaže 2 nad zemljom i jednu pod zemljom.
Tresury
podzemni dio Tresurya
unutrašnjost Tresurya i nevjerovatna boja stijena na zidu
Petra, Jordan
Cijeli grad je nezaboravan i fascinantan prizor-kuće i grobnice uklesane u stijene a otuda i ime Petra što znači stijena .Grobnice i kuće se razlikuju po tome što grobnice najčešće imaju na vrhu stepenice koje su mrtvace vodile u zagrobni život. Grad je nastao u 5 st.p.n.e. do 3 st. n.e. na raskrižju karavanskih puteva iz Srednjeg istoka prema Europi, a izgradili su ga Nabatejci kao glavni grad i bogato trgovačko središte u kojem je živjelo oko 10-25 tisuća stanovnika. Kad su ga osvojili Rimljani gubi malo na važnosti a definitivno su ga dotukla 2 snažna potresa u 4. i 6. st. Stanovnici su je definitivno napustili u 7 st nakon dolaska Arapa. Arapima je bila mjesto hodočašća i ni jedan Europljanin nije u nju stupio do 1812.st kada je švicarac Buckhardt preobučen u islamskog hodočasnika ušao u grad. Zato je i zovu zaboravljeni pa i zabranjeni grad.
3 sata uz vodiča u gradu nije nikako dovoljno jer se grad prostire kroz nekoliko kanala i kanona(Wada)i trebalo bi par dana da obiđeš sve, ono što sam stignla u par sati je zinut i ne zatvarat od usta od čuđenja i oduševljenja jer je to jedna od najljepših stvari koje sam u životu vidjela. Tko god se uputi u taj dio svijeta ne bi to trebao propustiti.
Da ne drobim puno nek slike govore.
Petra, Jordan
Petra
ko kod kuće
ova liči na očne duplje-ko gusarska špilja
Oduševljeni prizorima a bome i debelo gladni veselili smo se ručku u hotelu. A imali smo i čemu, švedski stol prepun salata, mesa, kolača,voća. I to je bio dobar rođendanski ručak, da smo mogli trpali bi ko hrčki u vrećice u ustima sa strane da možemo poslije preživat. Milina.
Sretni, siti i puni dojmova vraćali smo se u Egipat.
Wadi Musa- naselje u pustinji najbliže Petri, nastalo na ovom mjestu jer ima 42 izvora vode
put do Agabe-dobre su im ceste
skupila se lokalna ekipa kad me vidla, a svi bi se udali za mene