nedjelja, 9. kolovoza 2009.

Egipat - felucom po Nilu

26.07.09 Asuan - Egipat

Idućih par dana imali smo uplaćen preko hostelworlda tripić fellucom po Nilu( 4dana/3noći 130 Eura po osobi; vlak do Asuwana,noćenje u hotelima s doručkom u Asuwanu i Luxoru i 1 noć na felluci s svim oborcima+ vodiči u Asuwanu i Luxoru+ bus do Hurgade)
Neka munjara je došla po nas debelo nakon dogovorenog vremena, jer je prvo otišao u krivi hotel, onda nas je vozio na kolodvor na vlak, ali na krivi kolodvor da bi nakon što je shvatio da trebamo ići na kolodvor u Gizu vozio ko fucking maniac i došao 45 minuta ranije i pustio nas da drvenimo i čekamo vlak. Skoro smo otišli s krivim vlakom, dobro da nam je neki frajer pomogao jer idu 2 za Asuan u razmaku od 10 min. Napokon smo se ukrcali u pravi i ugodno smjestili. Vlak je noćni, 1 razred sicevi se spuštaju i okreću i ful je udoban s AC naravno, pa smo se morali pokrivat.


ozarena lica nakon što smo skužili da je vlak mrak

U Asuanu nas je dočekao neki klinac i otfurao u hotel koji je bio skroz solidan, na vrhu je imao bazenčić, što je pravo osvježenje nakon izleta uokolo jer je u Asuanu bilo najtoplije sigurno više od 45 stupnjeva. Mali nas je zaforsirao da odmah idemo dalje što mi se nije svidjelo jer mrzim trčkaranja, al tak je to kad uzmeš organizirani izlet. Šutim i kenjam.
Prvo su nas vodili na otok u Nilu koji je i botanički vrt, (prvi put sam vidjela baobab) na pol sata- opet trčkaranje. Onda smo išli na Elefantine, otok na kojem se nalaze ruševine hramova iz doba faraona i Rimljana i nilometar( sprava s kojom su mjerili visinu vode u Nilu). Opet trčkaranje.



botanički vrt u Asuwanu



Elefantine otok

Nakon toga smo imali 1 sat vremena lufta do slijedećih izleta.To nam naravno nije dosta za naše rituale, dok mi nađemo lokalnu birtiju za klopu, pa birtiju za šaj i šišu, pa malo čilamo. Opet žurba, sad sam već skužila da je organizirani izlet velika greška za nas freelancere. Šutim i kenjam.
Našli smo frajera kod kojeg je uvijek bila gužva, kaj je pekao KOFTU nešto ko šiš ćevap pa ti stavi u pecivo doda umak i salatu( 3,5 kn 1 porcija- smijeh) i na tom smo bili cijelo vrijeme u Asuwanu. Nakon klope vodili su nas na Asuwansku branu, 20 kn/LE upad za 5 minuta gledanja betonske konstrukcije koja strujom opskrbljuje cijeli Egipat i veći dio Srednjeg Istoka. Bezveze.
Nastavili smo put do Philae temple koji se nalazi na otočiću u jezeru Naser. Ulaz 50 kn/LE, ne priznaju ISAC ove iskaznice jer im je ministar poslao dopis da može bilo koja druga studenska osim te koju cijeli svijet prizna. Tu nam skoči tlak i odjebemo ulazak u taj hram jer nam se nije davalo 150 kn za trčkaranje po hramu. Vidno iznervirani klatimo se po suncu ko krepani psi i gledamo što ćemo raditi idućih sat vremena. Vidimo neku ekipu kako čila u hladu i odemo pitat pošto je čaj i šiša ak ih opće ima. Pregovaramo mi s njima kad izlazi stari Nubijac iz neke bukse i kaže da smo mi sad njegovi gosti. I tu uđemo u priču s njim i ovećim društvom koje se skupilo. Stari je neki mudar čovjek i svi ga poštuju, sjeća se još dok je Tito bio u posjetu kod Nasera i predložio Naseru kad već mora iseliti Nubijce( oko pol mil.Nubijaca) s juga zbog akumulacionog jezera , neka ih raseli posvuda da im ne padne napamet da se odvoje. Stari lukavac nije razjebao samo Jugu već i Egipćane sa svojim miješanjima naroda.
Uglavnom je ispalo super što smo preskočili hram i upoznali ljude i čuli kako žive. Taman kad je najbolje bilo došla ekipa iz hrama, gledaju nas a mi sa škvadrom sjedimo na podu pijemo čaj, pušimo šišu sa starim Nubijcem koji je već uzeo tambur i udri svirku i pjesmu. E to te ja pitam, takav izlet već može, samo si ga moraš sam napravit.
Navečer opet kod čiče na koftu , prije toga malo bućkanja u bazenu, a nakon bućkanja šetnja po gradu koji ima jako lijep bazar u centralnoj ulici ful dugoj da nismo ni uspjeli doći do kraja. Burki je kupio šišu kod frajera koji nam je pokazivao male krokodile koje drži kao kućne ljubimce. Pitam ga ja što kad narastu a on veli da ih pusti u jezero. Krokodila ima uglavnom samo s južne strane brane u jezeru Naser.Nakon šetnje opet na bazen na vrhu hotela i lagano šiša, morali smo Tominu novu pušilicu isprobat, i pogled na Asuwan.



naš frend Nubijac


27.07.09 Abu Simbel - Egipat

Dizanje prije 5 ujutro jer idemo u Abu Simbel, hram koji je izgradio Ramzes II. Nalazi se uz granicu sa Sudanom na jugu Egipta. Taj je dio nakon izgradnje brane trebao biti potopljen pa je UNESCO odlučio pomoći im da presele hram na veću nadmosrsku visinu na 189mnv. Zajebancija je koštala 42miliona USD. Preselili su 2 hrama koji su i izvorno bili jedan pored drugog Hram Ramsesa II i njegove omiljene žene Nefertari. Zapravo su ga izrezali iz planine odnosno ostatak brda su uništili, a na novom mjestu su sagradili iznad hrama nešto kao umjetnu koncertnu dvoranu od betona koju su zasipali kamenjem i od nje napravili umjetnu planinu. Ludilo.

Hramovi su najljepši od svih koje smo vidjeli u Egiptu, točnije unutrašnjost hrama koja je oslikana hijeroglifima i očuvanim crtežima. Slikat se ne smije jer ti obrišu fotku al sam ja uspjela okinut par u ilegali.


put u Abu Simbel kroz pustinju



veliki hram Ramzesa II u Abu Simbelu




slikano u ilegali, unutrašnjost hrama Abu Simbel




manji hram kraljice Nefertari - Abu Simbel


Poslijepodne nakon kofte spakirali smo se i prebacili na feluccu, mali jedrenjak kojim Egipćani plove po Nilu, prevoze stvari, love ribu... To je uz Abu Simbel bila špica dotadašnjeg dijela puta. Lagano plutanje rijekom kraj zelenih oaza i polja i odmaranje. Vozili su nas stari Nubijac i njegov sin a s nama su bili još 2 mladih iz Kanade, navodno su samo frendovi, jedna Kineskinja iz NY, jedan Taiwanac i jedan Korejanac. Svi mladi i ok, al mala iz NY je bila najzabavnija i najdruštvenija. Zamolila je barbu da nam stane da se okupamo u Nilu. Stao je na nekoj pješčanoj plažici i ekipa se okupala a ja sam bila malo skeptična pa sam samo gackala po vodi.





barba Nubijac kapetan fluke, kak je moj burki zvao fellucu




društvo na fluki , Nil



prizori uz Nil








gackanje po Nilu

Nakon gackanja burki je izvadio pušilicu pa smo svi zajedno bacili partizanku i tu malo bolje upoznali. Večeru je radio barbin sin, i naravno sve suđe poslije je prao u Nilu?!



Usidrili smo se kraj nekog sela da prespavamo, a klinci iz sela su odmah došli i na pijesku otvorili štandove sa điđama. Najljepši suveniri i nakit kaj sam kupila su upravo iz ovakvih uradi sam štandova i uradi sam nakita. I naravno nezaobilazno cjenkanje a pošto na fluki imaš vremena cijena je na kraju dobra- tri ogrlice za 10 kn/LE.



Stari i ja smo malo probauljali okolo po selu i poljima al pošto je pao mrak morali smo se vratiti.




selo uz Nil , sirotinja





28.07.09 Luxor, Egipat
Ćorka je bila čist ok samo su me čaplje kaj love okolo probudile i to taman na izlazak sunca.

Nakon doručka je naš tripić sa flukom završio i trebali smo se ukrcati u kombi. Ostala ekipa je nastavila još jedan dan ali ja sam se bojala kad sam uplaćivala tripić kak ćemo ko robinzoni bez kupaone i WC 2 dana i dobro da jesam jer baš kad smo prokomentirali kak je bilo super i kak još nitko nije dobio proljev mene je taman zašarafilo. Nije bilo grčeva kao u Maroku, hvala Bogu , samo ljevpro i to jedno 5 dana. To je ono pranje suđa u Nilu.



nezaboravni prizor izlaska sunca na Nilu



Kombi nas je trebao odvesti do Luxora. E da, zaboravila sam reći da smo na fluki najviše prošli 5-10 km nizvodno. Jebeno dug put, ali najbolja zabava i pravi doživljaj. Svima preporučam.


Na putu do Luxora stali smo kod hrama Kom Ombo posvećenog bogovima Sobek i Haroerisu. U hram nismo ulazili jer ga skoro cijelog možeš vidjeti izvana što nam je poslije rekao i naš kopa s fluke Taiwanac Ian koji je imao isti itinerar kao i mi ostatak puta.


Odlučili smo da ćemo neke hramove preskočit jer su nam ulaznice bile skupe bez studenskog popusta. Ulaznice u hramove su oko 50 kn/LE Edfu, a Kom Ombo oko 30 LE. Preskočili smo i ulazak u Horusov hram u Edfu samo smo ga vidjeli izvana pa odlučili potražit lokalnu birtiju da malo opustimo uz šišu i šaj u društvu Iana.



Kom Ombo hram izvana







Edfu hram naravno izvana



U Luxoru nas je opet dočekao neki lima i smjestio u hotel al smo mu sad rekli da nema žurbe, i trčanja, pa se mali potrudio malo nam dati više vremena za odmor do slijedećeg izleta. Na kraju smo mi limu čekali .Egipćani su nenadjebivi očito. Na redu je bila istočna obala Luxora sa 2 hrama Karnak i Luxor koji je smješten u samom centru pa smo odlučili da nema trčkaranja po Karnaku s vodičem već ostajemo koliko treba dok ga razgledamo, a Luxor možemo i sami obići izvana ( zatvaraju ga oko 6) isto jer je u centru i oko njega je niska ogradica pa se vidi sve. Vodič je bio presmješan, ala habibi smo ga zvali jer je to stalno govorio što znači ajmo dragi, stalno je žurio i lovio hladovinu-nenadjebiv.


Karnak je inače najveći kompleks hramova u cijelom svijetu. Gradnju su započeli u srednjem kraljevstvu i po malo ga dograđivali. Neki dijelovi još uvijek nisu otkrivani već se iskopava i danas. Najviše me impresionirala dvorana sa stupovima iscranim crtežima.Crteži sa donjeg dijela stupova su isprani jer je pametan Britanac,arheolog koji je otkrio nalazište, pustio vodu s Nila da malo ispere blato i prašinu. Unutar kompleksa se nalazi hram Ramzesa III, umjetno jezero u kojem su se prali svećenici, veliki kip skabeja, obelisk Hatšepsut- to je kraljica koja je vladala kao faraon i ima njen hram na zapadnoj strani obale Nila u Luxoru koji ćemo posjetit sutra. Karnak hram je bio povezan s Luxor hramom cestom uz koju su cijelim putem od 5 km bile skulpture kao sfinge samo što je glava ovna. Karnak se ne propušta, ulazak oko 80 kn/LE i tu već priznaju ISAC s kojom je ulaz mislim 40 ili 50 LE.



ulazak u Karnak temple i sfinge s glavom ovna



stupovi u velikoj dvorani





obelisk na ulazu u hram Luxor, statue su u sjeni


Pošto smo odjebali one trkače po hramovima, do hrama Luxor smo otišli sami i lagano ga obišli. Bio je zatvoren, ali se super vidi izvana. Na ulazu su 2 ogromne statue Ramzesa II, a u središtu hrama izgrađena je đamija Abul Haggag u 13 st. Nakon razgledavanj dobrano ogladnjeli opet tražimo neki štand di je gužva da nešto prožvačemo. Ovaj put je to bio štand sa odličnim sendvičem od falafela za koji smo se naravno morali cjenkat kao i za sve u Egiptu ( dobili ga za 5 LE). Šetnju sam preskočila jer se nisam smjela micati više od par sto metara u krugu od WCa. Hotel je bio ok, al uvijek isti doručak 2-3 pecivca, sirek, pekmez i putar i čaj. Već nam ga je navrh k.... .



burki i Luxor temple

29.07.09 Luxor, Egipat


Danas je na redu zapadna obala Nila i Dolina kraljeva i kraljica. Ulaznica 80 LE s kojom možeš posjetiti 3 grobnice od 10 otvorenih. Tutankamonova i Ramzesa II se još extra plaćaju. Naš nas je vodič ALA HABIBI naravno vodio u one najbliže da on ne bi morao puno hodati. To me nije previše uzrujavalo jer vjerujem da su sve slične, jedna je bila dugačka, u jednoj je bio sarkofag, jedna je imala više prosorija. Bili smo u grobnici Ramzesa VII, Ramzesa IV i jednog Setija I ili II, zaboravila sam kojeg. Interesantno je vidjeti grobnice jer su im zidovi svi ispisani i iscrtani tekstovima i crtežima iz faraonovog života da bi on znao tko je kad bude išao u zagrobni život. Sam po sebi prostor oko grobnica nije atraktivan.Puno se grobnica urušilo i sad ih obnavljaju. Tutankamonova je bila zatvorena zbog konzervacije. Nju nisu otkrili pljačkaši grobnica jer je ulaz bio zatrpan pijeskom i kamenjem koje su izbacili iz obližnje faraonove grobnice kada su je kopali za nekog važnijeg faraona. Tek je Carter 0922. otkrio ulaz u grobnicu, i u njoj našao netaknuto blago koje je danas u muzeju u Kairu. Grobnica je prazna.



Dolina kraljeva i ulazi u grobnice



ispred ulaza u Tutankamonovu grobnicu, Dolina kraljeva, Egipat

Nakon grobnica slijedi posjet hramu Hatšepsut, koju sam već spomenula. Njen je posinak bio još jako mlad kada je postao faraon pa ga je ona protjerala i uzela ulogu faraona Egipta. Bila je jedna od rijetkih kraljica koje su vladale Egiptom. Da bi što više ličila na faraona oblačila se ko muško i pustila onu poznatu faraonsku bradu. Izgradila je hram od kamenih blokova koje su skinuli s obližnjeg hrama, a poslije je mladi faraon kada se vratio srušio njen hram. Od originalnog hrama ostalo je 30 % a ostalo su rekonstruirali. Poseban je po tome jer je građen na 3 etaže i ima dosta očuvanih crteža.




oslikane prostorije u Hatšepsut hramu




Hatšepsut temble ( kak bi rekli Egipćani jer im je sve b umjesto p, baund, umjesto paund, bub umjesto pub....)

U Dolinu kraljica je išao samo burki, ja sam to preskočila jer me speglala vrućina, a i bojala sam se da ne dehidriram jer sam i dalje imala česte razgovore sa školjkom. Veli burki da je isto kao i grobnice u Dolini kraljeva samo manje impresivno. Zadnja stanica su bila dva OGROMNA kipa Memnona koja se nalaze na ulazu u hram Amenophisa III koji je totalno uništen. Grci su te kipove još u doba Ptolomeja nazvali Memnon prema mitskom etiopskom kralju kojeg je ubio Ahilej za vrijeme Trojanskog rata. I tamo stoje još i danas.
Nakon izleta lima nas je otfurao na autobusnu stanicu u neku vukojebinu izvan Luxora i rekao da čekamo bus. Čekamo mi 3 i pol sata( trebao doć prije 2 i pol) i frajer veli da je riknuo bus pa tek sad stiže jer ga je trebalo popraviti. Ne vjerujem, nema naravno rezervni, sad molim Boga samo da ovaj stigne do Hurgade. E a kad smo ga vidli pojačali smo molitvu jer je izgledao skoro kao onaj iz filma"Tko to tamo peva". Za mene nije bio preveliki šok jer sam se u takvom vozila i u Kostariki. Vozi Miško !

Dolina kraljica-slikao burki


ispred kipova Memnona , Luxor , Egipat

Nema komentara:

Objavi komentar