petak, 4. siječnja 2013.

KIna ...i avantura pocinje... Peking, Kineski zid i Xian

2.1.2013. Kina - Peking - POCINJE MOJA KINESKA AVANTURA

Blagoslovljen Turkish airlines, avion milinica, dobila sam dekicu, jastuk, set za spavanje i higijenu, klopica po izboru, cuge kolko hoces...mama jel se mogu k njima preseliti???
Uzivam u letu, telka, cak i internet u avionu, da ne povjerujes.
Trkeljam malo po internetu i ostatak puta spavam ko beba.
  Čudno je to...doma danima ne mogu spavati ali cim krenem na put ili sjednem u avion...mogu zaspat i na stojecki...to je taj swich on na opusteni mode.
     Uglavnom let je prosao super, al mi je s aerodroma trebalo nekih sat vremena uopce da se skinem do Express vlaka koji ide prema centru. nasla sam ga bez problema...i odvezla se u grad...tko bi rekao da je to grad od navodno 20-tak milijuna stanovnika...ne mogu ih ni prebrojat jer je sluzbeno bilo oko 12 milijuna, ali imigranata je bilo oko 5mil. i taj broj sve vise raste...Pogled kroz prozor vlaka uopce ne upucuje na to. Prebacujem se na podzemnu, i lako lovim liniju koju trebam, jos jedan transfer i pratim upute iz hostela...i nakon jedno 20min skuzim da sam se izgubila...shit...kolko lose moze biti...uvijek se mogu vratiti na stanicu pa opet  ponovo.. Ali pitam neku curu u restoranu za ulicu, ona mi nesto govori na kineskom ali je ja nista ne kuzim..i cura uzme kaput i otpelja me do ulice...prvo iskustvo  s Kinezima je dobro...nadam se da ce tak i ostati. Nekako nadjem ulicu i hostel Lucky family hostel, cekiram se, odem u sobu...soba cista, uredna, posteljina i rucnik i dorucak ...sve za 4 eura...super sam zadovoljna a i imaju free wifi.
   Ostavljam stvari i idem trazit nekaj za jesti...opet pratim gomilu i svoj osjecaj za hranom...i uletavam u neku neuglednu zalogajnicu dupkom punu, nema mjesta...kuhar nekaj siječe ogromnom sekiricom...vidim fileke, spek kuhani i plucica...pa na to nasipava juhu...pa s necim posipa...ogroman tanjur...pokazujem prstom i velim to cu i ja...20yuana, nije puno za ogromnu porciju...i skroz fino, iako bas ne volim plucica ovo je bilo izvrsno...Nasipala sam si neke soseve kao i oni i udri...i sve to zalila s pivom za 5 yuana...yes...imam svoju birtiju u Pekingu...to je taj dobar osjecaj...kam god da odes kad nadjes dobru lokalnu birtiju filing je ko da si doma...pa makar su okolo Kinezi i nista ih ne razumijes...mislim da ce ovo biti jedna dobra avantura.

juhica s iznutricama- I like it

moja baza u Pekingu

3.1.2013. PALACE DAY...ILITI DAN ZA PALACE -Peking

Ustajem rano, u 7.oo, spavala ko beba samo kaj je jebeno hladno u sobi morala sam i jaknu hitit na poplun da mi bude toplija, a spavala naravno obucena. Hostel je super...ima i dorucak, osnovno ali ipak kavica i tost i namazic, pa sam mirna do popodne... Danas idem u Zabranjeni grad, vec se dobro snalazim u podzemnoj, i silazim taman na glavnom trgu Tiananmen... Na prvi pogled nista posebno, neki veliki zid i prolazi, kao neka vrata, pa opet isto...i tako nekoliko puta. Dodjem do neke blagajne di je pisalo The palace museum, odem pitat zenu kako da to obidjem i dodjem do Zabranjenog grada, a ona se nasmije i veli pa to je jedno te isto...lijepo sam se izblamirala, kupujem ulaznicu (40 yena zimi) i ulazim kroz jos jedna ista onakva vrata...Vec sam lagano nervozna jer si mislim kaj je to to, al onda skuzim da u kucicama sa strane ima nekih izlozaka i da se moze istrazivat...znaci postoji inner court iliti unutarnje dvoriste gdje su uglavnom ceremonijalne zgrade i outer court ili vanjski dvori gdje je danas  nesto slicno muzeju...neki predmeti iz dvora koji su sluzili za svakodnevnu uporabu, pa neki koji su sluzili u znanstvene svrhe, pa ukrasi, pa prostorije u kojima su boravile kraljeve konkubine, pa prostorije za ljude koji su pisali...i tako zanimljivo. Inace to je bio dvor kraljevske dinastije Ming i Qing skoro pola stoljeca. Najjaci dio su mi krovovi dvora -zuti, sjajni...a na svakom rubu krova su fenomenalni detalji, pijevci, zmajevi...i lijepi je kraljevski vrt, vjerovatno jos ljepsi u neko toplije vrijeme kada procvate. Taman sam u vrtu odlucila malo predahnut u nekoj birtiji i narucila neku juhu od grahorica...za5 yena...koji fail, skoro sam se zrigala kad sam probala juhu...ja koja mogu pojest govno tu gadost nisam mogla strpat u usta. Srecom da su imali neke slatke tajvanske hrenovke koje inace peku na svakom cosku pa sam dojam popravila s jednom hrenovkom da ne umrem od gladi. Na izlazu iz  Zabranjenog grada je park Jinshan koji sam mislila posjetiti ali mi je 3 vure hodanja vec bilo dosta a i nije neka priroda po zimi pa sam odustala, odmah pored na lijevo je drugi park koji mi se cinio zanimljiviji kada sam ga par minuta kasnije vidjela iz busa, zove se Beihai park,na vrhu  ima neku pagodu, mislim da se zove White pagoda koja dominira krajolikom.

ja ispred Zabranjenog grada

ukrašeni krovići

stepenice sa zmajevima

plan kraljevske palače

ukrasi u palači

ždral- ukras

kornjača- ukras u palači

bakrena posuda za vodu, služila je za gašenje požara

Hall of Central Harmony u palači

ukrasi na krovu

palača

Zabranjeni grad

Imperial garden u  Zabranjenom gradu, 15.st.

Uglavnom ukrcala sam se na bus za Ljetnu palacu. Za sada se dobro snalazim po busevima i podzemnoj, puno mi je bolje putovati busom jer bolje upoznajem grad i mogu povezati dijelove...ali je jako sporo. Zadnja stanica busa je ZOO garden i tu se trebam prebaciti u drugi ali posto sam bez love odlucujem potraziti banku da promijenim dolare. prvo svratim u turist info, da me malo informiraju jer se nisam bas sama pripremila...Curka mi je pokazala kako do palace, di je banka i na kraju preporucila kvart Hutong u kojem je muving za glavinjanje navecer.
Prvo idem u banku i tu izgubim sat vremena dok mi je zenska promijenila pare...lakse bih digla kredit u nasoj banci nego tu promijenila pare...al nema nervoze tu sam totalno opustena i nikud mi se ne zuri. Napokon puna ko brod bacam se natrag prema podzemnoj i uletavam u neki fast food na noodlse da popravim popodnevni dojam od one lose juhe a i da nekaj strpam u kljun. Noodlsi su bili pun pogodak, samo kaj nisu vidli meso nikad u zivotu...ak ovak nastavim pretvorit cu se u biljozdera. Za kraj da popravim malo proteine maznem onu slatku hrenovku, ne znam jel to meso ili desert, rekla bih 2 u 1. I sve to samo  za 11 yuana, super.

Podzemna me vozi do Ljetne palace koja je pod zastitom UNESCOa zbog uredjenog vrta...sto se sad i nije toliko vidjelo ali ova me je palaca puno vise odusevila od Zabranjenog grada. Mnostvo mjesta za istrazivanje, stijene kroz koje se provlacis ili se po njima penjes, hramovi, ulica Suzhou  sa tradicionalnim kucama...vise je po mojoj mjeri i puno zanimljivije. Na kraju jezero koje je zamrznuto, i kad sam vidjela kako Kinezi bauljaju po jezeru odlucila sam se i ja spustit dolje, led je debeli nekih 30-40cm, a ispod vidis ribe kak se provlace po dnu, malo je i krckao pa mi je i adrenalin skocio...super dozivljaj sklizanje po zaledjenom jezeru.  Sva sretna, kao malo dijete jer sam hodala po ledu izlazim iz palace i idem u kvart Hutong, poznat po niskim tradicionalnim kucama sive boje. Prvo odlucujem pogledat Bell tower i Drum tower koji nisu osvijetljeni pa cu fotke skinut s interneta. U ovom Bell toweru bi trebalo biti najvece zvono u Kini sto ja nisam vidjela.

Ljetna palača

tradicionalne kuće oko palače- Suzhou ulica

Suzhou ulica

oko Ljetne palače

pogled s palače

prekrasni detalji na palači

birtijica u palači

šetnja po zaleđenom jezeru

dok u obliku čamca

most na jezeru ispod palače

Vec lagano gladna na ulici sam ubola neku slanu palacinku s jajem. Sad mi fale burki i stari da seramo klopu i isprobavamo, ovako sto god kupim moram sama pojest...di je moja ekipa za oćepit i oćejest...bas mi nedostaju...a i nemam se s kim ni posvadit. Ovaj Hutong kvart zapravo nije drugaciji od ovog u kojem spavam, a poslije sam skuzila da su i blizu pa su mozda zato kuce iste, samo sto je ovdje puno vise zivota...ljudi setaju ulicama, hrpa kafica i barova ili tea house...i restorani, sve to uz jezero s puno lampica. Cak imaju i klizaliste...super atmosfera, osim jedne stvari ...iz svake birtije se cuje revanje nekog domaceg benda na losem engleskom...ubojstvo...iz fucking svake birtije, svake...sve sam prosla...pa to ne mogu ni na svom jeziku baš slusati,  a kamoli na njihovom. Sjetila sam se da sam prosla kraj jedne male birtijice u kojoj nije nitko revao pa sam se vratila...milina, narucim pivu (najjeftinija  je 20 yuana, a ostale oko 50) skupo za popizdit, al bar ne revaju. Vrijedi svakog yana. Malo sam odmorila i odlucila se vratiti natrag u hostel...sad opet pomalo gladna zujim po kvartu da vidim di bi kaj pojela ali vec su uglavnom zatvorili...kad dolazim do one birtije s klopom od sinoc i opa upadam u nutra ali danas ne bum juhu nego raznjice i neku salatu... Jebote 6 raznjica kostaju ko ona hrpa juhe, al moram malo eksperimentirat...salata je 8 yuana...nije skupo u odnosu na druge al je vise od juhe. Mrknem salatu dok je frajer ispekao raznjice...nakon salate usta hoce izgorit...mrknem raznjice uuuuu ljutooooo...sve bride usta, ali super su neki zacini u kojima ih paca. Sretna sam jer sam popravila los popodnevni dojam od one sugave juhe. Sutra cu u neku ulicu sa standovima s hranom sto mi je preporucio decko kojeg sam upoznala u pozemnoj. Ljudi su ljubazni ovdje ili gledaju svoja posla...stvarno nemam losih iskustava za sada. Kupila sam jednu pivu  Yanjing beer, da malo ugasim vatru u ustima. U hoselu sam upoznala neku Spanjolku i Francuskinju i malo popricala s curama. Nije uopce lose putovati sam, bar ne u Pekingu...imas kaj radit i svako gleda svoja posla...skroz su kulturni i pomoci ce ako mogu.

tržnica

kineske ribe na tržnici

prodaju i kornjače i neke zmije/jegulje

piceki

začini

gljive

znak na cesti

Hutong kvart

moja birtija i juhice

moja birtija i ražnjić boy

04.01.2013. TEMPLE DAY ILITI DAN ZA HRAMOVE- Peking

Evo napokon direkt ide blog iz Kine. Bome sam se iznenadila kad sam skuzila da imaju hrpu blokiranih stranica, ne mogu na na fejs, ni na blog ni na you tube...i iako se ponasaju totalno zapadnjacki i vise po mobitelima, furaju modernu odjecu ipak je onaj stari komunjarski duh koji nastoji ugasiti sve slobode misljenja i  izrazavanja jos uvijek  prisutan.
Danas sam se jedva digla iz kreveta i dovukla na dorucak, jucer sam pisala blog preko maila do 2 ujutro i to me strgalo...zapravo me jos pere jet leg...srecom da je hladno pa me to drzi budnom.
   Danas sam odlucila obici hramove, prvo jedan u blizini do kojeg mogu i pjeske Lama temple. Setam ulicom i dolazim do ghost street, ulica sa lampionima u kojoj ima puno restorana...ok to cu odradit sutra navecer...usput ulazim u ducancice i biram neke sitnice...cajeve i zacine za one koje volim, da ih razveselim.  Hram se zove Yonghegong Buddhist Lama Temple,ulaznica je 25 yana.
To je najveci lamasery u Pekingu, izgradjen 1694g., kao rezidencija princa Yonga izdinastije Qing. Hram se sastoji od vise vrata, hala i bell towera i drum towera....vidim da je  u Pekingu obavezno imati ta dva tornja...i  hrpe Budinih figura, od toga jednog ogromnog sjedeceg i jos veceg stajaceg Bude. Hram je lijep sa plavim krovovima, ali ono sto me posebno odusevilo je miris stapica i neka mirna atmosfera...pravi gust.

Lama temple

Lama temple bell tower

Confucian temple and Imperial collage museum

Ukrcavam se u podzemnu i idem obici drugi hram, ali na izlazu vidim Pearl market i rekoh, da vidim mjesto gdje se prodaju biseri. Udjem unutra kad ni b od bisera, samo tehnika...mobiteli, ipadovi, ipodovi, iphonovi i sve ostale I stvari...i tu se raspametim i potrosim 900kn za slusalice, i mobitele za curke...bit ce veselo ak nece raditi kad dodjem...al ako hoce onda ce se raspametiti od srece. Daj Boze da rade.
   Jedva se izvlacim odande i napokon odlazim do Temple of Haven(ulaz 30 yena) koji se nalazi usred ogromnog parka u kojem Kinezi kartaju neku igru s kartama, totalno ufurani i totalno smijesni. Usput upoznajem jednu simpaticnu curku iz Holandije, koja sutra putuje u Shangai studirati 6 mjeseci hotelski menagement. S njom sam danas na kraju provela cijelo popodne. Obisle smo hram malo povrsno, vise uzivajuci u razgovoru, jer kod tih hramova kad vidis jednog vidio si sve...pa se vise ne uzbudjujem oko toga. Jedino sto ovaj ima drugacji oblik glavnog hrama, okrugli je. Inace hram datira iz 16.st, izgradjen za vrijeme cara Yongla, i sluzio je za ceremonijalne molitve nebu za dobar urod u zetvi cak i vladarima iz Ming i Qing dinastije. Danas je pod zastitom UNESCOa zbog posebne arhitekture i krasnog parka. Nakon templeva odlazim  s novom poznanicom do Tiananmen trga, na kojem sam bila jucer ali samo u Zabranjenom  gradu u kraljevskom dijelu, danas je na redu komunjarski dio. Trg je ogroman, policija pregledava stvari na ulasku, malo su pretjerali  tim sigurnosnim provjerama, kao da je okolo hrpa terorista koja zeli te ruzne socrealisticke spomenike sravnat sa zemljom, nije da su bas reprezentativni...
ulaz u Pearl market

Temple of Haven

Kinezi se igraju

Uglavnom na trgu je Nacionalni muzej Kine, Great hall of the people, koji se koristi kada kineska partija ima neke svecane aktivnosti...nesto slicno parkamentu, tu je i Mao Zedong memorijal, u kojem je i njegov mauzolej koji nisam stigla posjetit jer su nas tjerali s traga...Naime trg se zavara oko 4 ili 5 nisam sigurna. To je valjda jedini trg na svijetu koji se zatvara.

Nacionalni muzej Kine

Monument of the Peoples Heroes

The great Hall of People

Mao Zedong memorijal

Pjeske smo se uputile prema ulici Wangfujung, punoj ducana i koja na kraju i pocetku ima standove sa hranom, al u ovom slucaju uglavnom uvrnutim menijem. Na raznjicu mozes probati: zmije, paukove, morske zvijezde, morske konjice(to mi vjera ne dozvoljava), skorpione, crve, stonoge, dudovog svilca iliti velikog zohara, skakavce, morske krastavce, male ptice...ubih se od nabrajanja... hrpa cudnih jela. Ja sam se odlucila probati crve i dudovog svilca, iako mi je neka zenska preporucila pauka  kojeg je rekla da je jela jucer i da je super za razliku od zmije koja joj nije dobra bila. Serale smo klopu i probale uvrnute specijalitete...Crvi su bili super, ali zohari...jedva sam ih progutala... jos mi se sad malo digne zeludac kad ih se sjetim. Ali nije nejestivo. Mozda sutra odem probat pauka.
  Al crvi su skupi...40yuana, mater im lopovsku...jebi ga ne mozes svugdje jesti ovakve cudne stvari. Htjelka bih probati i morski krastavac, al njega sam vidjela tek kasnije kada sam se vec najela...dumplingsa i noodlsa naravno ne kukaca. Puno je bolje na drugom kraju ulice kada iz te glavne ulice prodjes kroz neki prolaz i dodjes do tih standova sa hranom, puno je veci izbor. Tu sam se ja rastala od moje Holndjanke, i oltisla doma u hostel jer me danas malo zesce prao umor. Cim se zgrijem u podzemnoj, odmah bi zaspala...pilotiram ko vojni pilot u migu...strava.
    Doma sam raspakirala mobitele da vidim da li rade i skuzila da mi je uvalil dva drukcija, sutra cu joj morat ici jebat sve po spisku i prijetit policijom da mi ili vrati pare ili da ono kaj sam kupila. Sad malo pisem a malo cilam s ekipom u hostelu, zapravo tajna upoznavanja je u tome da ostanes bar par dana da se malo skompas, sad vec imam ekipu, njih  petero s kojim izmjenjujem iskustva, koji mi slazu internet...super...zapravo uopce nije lose sama putovati, ulovis neki ritam razgledavanja preko dana, prisilis se malo upoznavat ljude i komunicirati s njima, zaboravis na jebenu svakodnevnicu i probleme otkacis...i na par dana si totalno slobodan...i uzivas u zivotu, jos kad mi ne bi falili dragi ljudi.

Wangfujung street

Wangfujung street food

ražnjići sa dudovim svilcima, drugi red odnaprijed

vrapci

još ražnjića

egzotični ražnjići sa škorpionima i žoharima, iza

zmijski ražnjići

ražnjići sa stonogama

jedu i pohane zvijezde

mmmmm

Wangfujung street

al ovo me rastužilo, jedu i morske konjice

neki performance

mogu se kupiti i školjke s biserima

malo normalnije klope, morski krastavci, ono smeđe

klopa

puževi i školjke

5.1.2013. Great Wall day iliti dan za  Kineski zid

Jucer sam uplatila izlet na Kineski zid, Ming grobnice naravno uz shoppig turu, za 180 y, nije mi se dalo trkeljat busom do tamo a htjela sam pogledat u istom danu i grobnice i zid pa je sam se zato odlucila za organiziranu turu usprkos svojim strogim uvjerenjima o samostalnom organiziranju puta. I tako evo me jutos budne od 7, spavala samo 5 sati...spustam se na dorucak i ubacujem na internet jer sam icekivala da ce kasnit bus. I naravno jasnio je sat vremena, umjesto u pol 8, dosli su u pol 9...al nema nervoze...na ovom sam tripicu neobicno smirena...mozda zato jer sam solo i ne moram vodit brigu ni o kome osim i sebi. Uglavnom dolazi nakon sat vremena auto, a ne bus...unutra dvoje Rusa, muz i zena, vozac, vodicka i ja. Super...laganica. Vodicka mi je odmah bila simpaticna...polomila se na kineskom engleskom, al se bar trudila. Prvo shopping, naravno i tvornica žada. Moram priznat da nije bilo lose, tamo smo dobili drugu vodicicu s boljim engleskim koja nam je objasnila kako se obradjuje zad, koje vrste i boje postoje, sto znace pojedini predmeti...ubola bi narukvicu...to je za zene neka super stvar i nasljedjuje se dalje, ali nemam ja para za te pizdarije. Uglavnom usla sam sa novom vodickom u pricu jer je rekla da je iz Sechuan provincije a ja idem dalje tamo pa mu je malo pricala o hrani, kakvo je vrijeme( kaze manje zima nego u Pekungu, yes)... pa smo piceli pricu o djeci...o mojih 3 cure , na ima jednog decka i kaze da jos uvijek vrijedi politika jednog djeteta, narocito u gradovima, na selu mogu imati dvoje, nitko ti kao ne brani ali neki porezi...ona je rekla kazne...su preveliki, veli da ih je skupo obrazovati...da su to ogromne cifre, i da je puno skuplje imat decka jer ga moras opskrbit sa stanom, autom, fakultetom, a cure se samo utrpaju...za mene bi to bila milina...Kaze da joj je placa slicna mojoj oko 10 000 dolara godisnje, i da je lakse zivjet u gradu...lijepo smo popricale, i pozdravile se, ovaj je shopping prosao bez stresa. Zatim je na redu bila grobnica Zhaoling, istocno od planine Dayu, grobnica dvanaestog cara Zhu Zaihou iz Ming dinastije i njegove 3 carice. Umro je s 36 godina a vladao je 6 godina. Grobnica datira iz 1572, gradili su je 7 godina. Izgleda kao manji budisticki hram...nista posebno, unutra je neki kamen koji dodirnes za srecu...sve odradila. Jebote, al cu bit sretna kad dodjem iz Kine...dodirnula kamen za srecu, presla most za dobar posao...milina... Slijedeci je na redu bio Kineski zid i to dio koji je najvise turisticki, zove se Badaling. Razveselila sam se kad sam vidjela zidine iz auta...to je taj nenadjebivi osjecaj kad putujes okolo i onda vidis nesto o cemu si citao i mastao i mislio da to ti nikad neces vidjeti a sad ti stoji pred nosom. Ne samo da stoji nego seces po njemu. Zapravo ovo zadnje je cista laz jer nema setnje pi zidu, samo penjanje...milion stepenica koje vode uzbrdo...jedno 300 do 500metara uspona uz strmo brdo. Uspjela sam doci do 12 stanice i vratiti se dolje u sat i pol. Osjecaj kao sto sam rekla nenadjebiv.

brod od žada

prvi  pogled na Kineski zid

Kineski zid

pa ja sam na Kineskom zidu!!!!

na zidu

Dok sam se spustala natrag sa zida upoznala sam neku Spanjolku, koja isto putuje po Kini, Tajvanu i Singaporeu vec nekih 20 dana. Ak mi je vodicka dobro rekla zid su pocelu graditi nekih 200 godina prije krista i ima oko 500km, a sluzio je za obranu od prodora drugih naroda...osobito Mongola. Nakon zida su nas otfurali na rucak koji je bio sasvim solidan...piletina s lukom i kikirikijem i neki krumpiri i povrce i caj. Na kraju jos dvije tvornice, jedna di proizvode svilu, tu mi je najzanimljivije bilo kako cahuru nategnu na jedno 2 kvadrata svile. I na kraju Tea house, e tu sam naucila prvo da onom kog volis treba pripremati caj, to je valjda tehnika zavodjenja i dokaz ljubavi. Onda sam dozivjela i ceremoniju pripremanja i pijenja caja a to mi je bas bila i zelja. Prvo caj od jasmina se vrlo kratko prelije vrucom vodom i kad se pije drzi se u ustima, dobar je za vid...oolong caj se srce jako i dobar je za krv, cirkulaciju i kozu,anemiju i zeludac. Pure tea se gize kad se pije...dobar za tlak i kolesterol, secer, detoksikaciju a ako se kuha u vodi u kojoj je prokuhan ginger onda se tijelo oslobadja urinokiseline...taj je najbolji i najzdraviji a ako ga pijes poslije jela sluzi za mrsavljenje. Uglavnom svi se zaliju vrucom vodom i stoje vrlo kratko, a ne ko kod mene doma 10 min, max 2 min. Nisam nis kupila jer su cijene nabrijane, al sad bar znam kaj bum kupovala. Vratili su me doma i ja sam se odmah uputila na Pearl market da vidim zakaj su mobiteli kaj sam jucer kupila razliciti. Spremna na napad nasla sam zenu a ona mi se razveselila, objasnila mi da su to kopije u da nisu drugaciji, stavila mi foliju na onaj bez...i ja otisla bez fighta...i jos si kupila radio...i skoro aktovku ...koju bolje da nisam kupila jer bi je teglila po Kini, probat cu jos shopping do kraja odradit u Shangaiu. Danas sam odlucila otici u Ghost street, u blizini mog hostela, tamo je hrpa restorana ispred kojih vise crvene lampe...izgleda vrlo zivahno. Mislila sam tamo vecerati, svi jedu hot pot, ono s loncem kaj sam kuhas...al nije mi bio gust to radit sama...za to trebas imat ekipu, pa sam htjela pojest patku al mozes uzet cijelu ili pola...na kraju sam zavrsila u svom restacu na filekima s plucicama,onoj finoj juhici i pivi, s tim da sam prije toga maznula neke dumpligse koji su mi curili po jakni i sad cu hodat tak zasrana do kraja puta. Jebi ga, kad sam pozderuh. U hostelu mi se nije dalo danas pisat blog pa sam malo pricala s ekipom kaj je dosla ucit jezik i radit u Kini, prije par dana sam se tome cudila ali sto sam duze u Pekingu to mi se vise svidja ova zemlja i ljudi, tako da bi se iz slucajnog odabira ove destinacije mogla jos desiti i ljubav prema Kini. Jos da se priviknem na hrackanje i cucavce i to je to.

ručak

dudov svilac u tvornici svile

tvornica svile

tea house

Ghost street

6.1.2013-Fucked up day iliti sjebani dan- Peking- Xian- nedjelja

Danas sam sve spojebala, za pocetak sam zaspala na dorucak i zbudila se jedva u pol 10, uspjela sam samo popit kavu provjerit mailove spakirat se i dici sidro. Danas sam odlucila otici na lokalnu trznicu Suhuan, morala sam promijeniti 3 linije metro, i kad sam napokon izasla skuzim da nemam pojma di da trazim. OK, ajmo laganini, udjem u vocarnu, i pokazem frajeru voce i meso i on me skuzi, i pokaze mi smjer, nitko sretniji od mene . Uspijem ulovit smjer al tamo nema niceg, jebi ga kaj sad? Opet pitam pa mi pokazu prstom i udjem u neke ulicice i skuzim ekpa fura povrce...znaci na dobrom sam putu. I nadjem lokalnu trznicu, usred nekih ulicica, da ne povjerujes. Prvo se bacam u potragu za hranom, ukebim neka punjena peciva, da me ne ulovi nervoza i krenem bauljat. Hrpa zacina, svakakvo povrce, crne kokosi, crna i zelena jaja, i surova istina, meso od cucka. Mislila sam da je to izmisljotina... da jedu pese, ali vidjela svojim ocima, a najgore od svega jos su sape gore. Nije lako cuckima u Kini, zato nema lutalica, valjda ih sve pojedu. Malo u soku nastavljam dalje glavinjat. Vidim da imam fetis na trznice s hranom i buvljake kad putujem, nitko sretniji od mene kad naletim na lokalnu trznicu ili lokalnu birtiju. Pa tako i ovaj put vidim na prozoru kuhaju dumplingse, provirim unutra a unutra sami muski s baustele, jedu neke noodlse, pokazem babi da mi da dumplingse, sjednem kaj nekog frajera i on mi lijepo pokaze koji da si sos stavim i kak da jedem.  Mislim da je kostalo neku sicu, 5-6 yuana, jedno 10 komada, a bili su odlicni. Sita i zadovoljna trazim put natrag do stanice. Prvo sam danas još mislila otici na silk market, ali sam bila vec na knap s vremenom pa sam se vratila u hostel po stvari i da na miru popijem kavicu prije puta. Nije mi jako zao kaj nisam bila jer tamo prodaju uglavnom tehniku, a vec sam ionak previse potrosila u prosla 2 dana na tehniku na Pearl marketu, i sad to moram vuci okolo po Kini. Provjeravam mailove, jos malo cavrljam s ekipom, bas sam uzivala u ovom hostelu, dosta ekipe koja zivi u njemu jer uci jezik ili radi, ima i mladjih i starijih, uglavnom druzeljubivi i komunikativni. Krecem 3 i pol sata ranije na aerodrom jer mi je trebalo samo po aerodromu prosli put skoro sat vremena da se snadjem.

Super sam savladala ovo snalazenje po Pekingu, podzemna  im je skroz jednostavna, samo su mi sitna slova na latinici i ne vidim citat, jebi ga starim.

Letim Hainan airwaysom,;  dok cekam na gatu uspjevam malo pisti svoj blog, imaju i besplatan intenet na aerodromu, postoje kiosci koji skeniraju pasos i izbace ti sifru na wifi. To mi se skroz svidja jers am skuzila da uopce ne zna kam trebam ici u Xianu, i kaj ma tamo zanimljivog za razgledavanje pa malo surfam da se informiram. Avion je bio super, cini mi s airbus, jer je puno sjedala dobili i veceru i cugu, ma mrak, nisam se tome ni nadala.

Ali sad slijedi nocna mora, nekako nadjem bus koji vozi s aerodroma do zeljeznickog kolodvora,; izlazim iz busa i cekam s ekipom da nam sofer otvori ono za prtljagu kad lijencina ne reagira, svi stoje i gledaju a ja stisla onu rucku i otvorim im da si izvade, koji val odusevljenja sam izazvala. Skroz su se odusevili i na kraju smo se svi dobro nasmijali.
  Trazim kolodvor ai nitko ne kuzi kaj pitam. Pomalo me lovi nervoza pa ne moze uvijek sve ici glatko, kad mi prilazi neki decko i pita na engleskom jel mi moze pomoci. O mileni pa sam te bog poslao, velim mu da trebam kupiti kartu za vlak za Chengdu, decko me otfura do salter pomogne kupit kartu, jedini zajeb je kaj nema hard sleepera nego samo sjedeca mjesta, otprati me na pravi bus do hostela veli kak mi se zove stanica da im znam reci...i dok si rekao keks ja se vozim prema hostelu. Imam nemogucu srecu na ovom putu ne gubim puno vremena na gubljenje po gradu. Trazim jedno par minuta hostel i letim u krivi di su mi dali kartu grada pomocu koje sam se kasnije snalazila jer na njoj pise koji bus ide do odredjene atrakcije. Na kraju nalazim hostel, koji je opet u tradicionalnoj kuci ali starinskoj,  ima 3 dvorista i sobe na katu, soba je solidna 4 kreveta, ali je tus i wc vani pa je ledeno, znaci da ne bu puno peruckanja. U sobi je cura iz Istambula kaj studira kineski u blizini Pekinga  a sad malo putuje, na brzinu smo izmijenile informacije ko kaj zna, i vec sam izjurila u potragu za klopom. Nisam bas imala srece jer je bilo kasno, al nasla sam neki ducan u kojem sam si kupila za sutra noodle soup, i za danaas krekere i pivu, bez pive nema spavanja. Malo sam prosetala kvartom i naletila na ulicu punu barova, mislim si da udjem na cugu, al ne da mi se sjedit sama, i platit pivu 3o, 4o kuna, dobra je ova za 4, a maznut cu je u hostelu. Dugo sam bila budna, malo na internetu pisala blog uzalud jer ga nije spremio, malo na mailu, i zaspala kasno a ujutro sam se odlucila rano dignut da idem gledat terracota warriorse. Spavala ukupno manje od 5 sati.

7.1.2013-ponedjeljak -Xian

E sad sam dva puta dosla do pola stranice bloga i opet mi se obrisalo, nije mi sejvao niti jedan put. E necu vise pisat jer tamburam vec 2 sata uzalud. Evo prosla me ljutnja a vozim se u vlaku za Chengdu pa imam vremena.

Ujutro se jedva dizem i radim si juhicu od sinoc ali nisam vidjela da na njoj pise spicy, koje budjenje...da sam podrignula rigala bi vatru, a nisam ni stavila sve zacine unutra. Dobrano budna, jurim na bus za kolodvor i pusem ko morz jer m gore usta. Na autobusno uz put uzimam O,3 l kave u Mc Donaldsu i cas uletavam u zadnji cas u bus 306 koji vozi za ratnike. Voznja je trajala manje od sat vremena, malo sam otpilotirala i vec sam tamo, sa svih me strana salijecu vodici i ja ih sve odjebavam i kupujem kartu koja kosta 12o yuana. Malo previse al ovo je uz Zabranjeni grad, Kineski zid i pande razlog mog dolaska u Kinu.
Muzej se sastoji od 3 iskopine, prva je najveca i to je ono sto sam vidjela na slikama, vojska ratnika i koja koji stoje u redovima.  Otkrio ih je neki farmer kad je kopao bunar, i danas su pod zastitom UNESCOa, a Kinezi vele da im je ovo 8 cudo svijeta. al to pise i na Kineskom zidu pa im nije za vjerovat. Potjecu iz vremena dinastije Qin, i nalaze se u blizini grobnice cara Qin Shihuanga. Ima oko 6ooo ratnika i konja, svi izradjeni u prirodnoj velicini, svaki razlicit, i bili su obojani raznim bojama ali one su u kontaktu sa zrakom apsisale, pa su danas svi otkopani ratnici smedji, boje teracote. Jos ih je puno ispod zemlje i jos se kopaju iako sam negdje citala da su stali s kopanjem dok ne nadju neku tehniku da zastite boje.  Svaki je u ruci imao oruzje, i neki stoje a neki klece. Uglavnom ova prva iskopina je najjaca, u  2 i  3 je puno manje vojnika, a super su jos i u muzeju 2 kocije sa konjima i kocijasem od bronce koje su restaurirali 8 godina. Nakon dva sata razgledavanja idem prema busu, mrknem kod neke babe uz cestu neki pusti kineski sendvic i vracam se u grad. Pozalila sam zbog sendvica jer je zenska tak lose vozila bus, stalno je cukala, gas pa makne nogu, najradije bi joj stisnula nogu na gas i rekla odjebi i vozi ili cu ti se zbljuvat za vrat. Jedva sam docekala da stignem u Xian.

terracotta warriors  i ja

vojska ratnika u terakoti

muzej
ždral

Razmisljala sam da stanem Hoaqin mauzoleju, al na kraju sam se ipak vratila u grad. Grad me jucer navecer odusevio, opasan je cijeli sa zidinama na kojima su 4 vrata po jedna na svakoj strani svijeta, po zidu su sve lampice i na kulama na glavnim vratima isto, a crveni lampioni su duz cijelog zida, kuce su tradicionalne i grad mi je izgledao carobno po noci. Mislila sam nece mi biti dosta vremeena da ga istrazim. Ali danas ujutro i po danu sasvim druga slika, magla i smog u zraku, sve puno prasine, sve sivo od cadje, kisa nije dugo pala i izgleda mi sve sumorno i prljavo. Nema veselih lampica.
Skuzila sam da Bell tower i Drum tower ima u svakom vecem kineskom gradu. Doduse ova dva sam mogla slikat na bilo kojoj bausteli i reci da su to tornjevi. Nastavljam dalje u muslimansku cetvrt, koja je sve samo ne muslimanska. Hrpa standova sa klopom, suvenirima, suhim vocem i zacinima, mali restorancici...nista tu ja ne vidim muslimansko. Cetvrt vrvi zivotom...puno ljudi na cesti i svi nesto zvacu..odmah se bacam na istrazivanje hrane, prvo sam nasla kod nekih babaca zamotuljke punjene razlicitim povrcem, pa sam kod njih onda maznula i juhu od povrca. Pored tog je bio neki restoran di kuhari kuhaju i peku neku juhu sa staklenim rezancima i mesom, odlucila sam da bu to sutra na meniju, jer sam danas puna. Svuda su i standovi s nekim kompotima ili vocnim cajevima, stave suho voce u casu i to zaliju vrucom vodom. Nije lose iako nisam neki ljubitelj kompota. I za desert sam maznula pohanu bananu.
Puna ko brod pokusavam pronaci dzamiju, ljudi mi dobro pokazuju ali nikako da pogodim jer je skrivena u unutrasnjosti tog kvarta. Napokon je nalazim i placam ulaz 15 yuana, i nisam pozalila. Dzamija je sve samo ne dzamija...izgleda kao neki budisticki hram sa svim onim vratima kroz koja se prolazi, nekoliko dvorista, kamenim arkadama i prekrasnim vrtom, paviljonima i ukrasima. Minaret je zapravo kao toranj neke pagode. Gradjena je u 8 stoljecu za vrijeme dinastije Tang, a kasnije je jos prosirena. Ni po cemu ne bih rekla da to nije budisticki hram. Taman je pao mrak kad sam izasla iz dzamije pa sam se vratila u muslimansku cetvrt da malo vidim stimung po mraku kad upale sve reklame i lampice. Vratila sam se rano u hostel da se pripremim psihicki za tusiranje na vanjskim uvjetima, putem naravno navratila u duckas po pivu, uspjela dobit curke na skype sto mi je posebno uljepsalo dan.
Sutra spavanje do ibera.

zidine Xiana

klooopa

dućani

klopica

ražnjići

prefina prepeličja jajčeka

juhica

liči na sve samo ne na džamiju

Great mosque of Xian

muslimanska četvrt

8.1.2013.-utorak- Xian

Uspjela sam se dici oko 10, jutra u ovom gradu mi nisu bas spica, puno mi je ljepsa noc. Odvukla sam se na popit kavicu za koju sam dobila kupon u hostelu i pojest pecivo koje sam sinoc kupila. U kafeu skuzim pesa kako spava zavaljen u fotelju, on skuzi mene ili bolje receno moje pecivo, i dodje do mene. Podijelili smo dorucak i tu je zapocelo veliko prijateljstvo, vise se nije micao od mojih nogu. Jucer sam prije povratka u hostel prosetala malo oko South gate, vrata na zidinama grada, kraj kojih mi je smjesten hostel, mislila sam da se navecer popnem na zidine i provozam biciklom al sam skuzila da vise nemam love. Ulaz je 40 yuana a i bicikl isto toliko, a ja ostala na 20 yuana. Jutros sam opet odustala od hodanja po zidinama i ostavila to za popodne, malo sam se pored njih prosetala, obisla kvart i poslikala, otisla promijenit pare i odlucila prosetat do Small goose pagode. Ima nekih pola sata, jedva sam skuzila ulaz, da je nisam vidjela u daljini samo bi prosla...dolazim na ulaz kad ono ne radi...fino. Sad mi vec lagano idu na neku stvar, pola znamenitosti nisam uspjela vidjet jer ih renoviraju ili ne rade. Vracam se na bus do Big goose pagode. Svi su ti hramovi uvijek okruzeni parkovima samo sto je zima i parkovi uopce ne dolaze do izrazaja: drvece je sivo, sve je puno prasine, nema cvijeca i voda je zaledjena. Ispred pagode je veliki kompleks vodoskoka koji ne rade sad, a cijeli je prostor uredjen kao setnjica. Ulaz u kompleks pagode se placa 30 yuana a onda jos 20 ulaz u samu pagodu, e bome im nisam dala jos 20 yuana. Fora su mi bile stare fotografije pagode na kojima se vidi da je sve okolo bilo selendra, a danas je to skoro sami centar grada.
Odlucila sam ipak preskocit setnju po zidinama i otici u povijesni muzej pokrajine Shaanxi. Ulaz je besplatan i muzej je super, sa dobrim filmovima o povijesti. Ima svasta unutra od paleolitskih nalazista, preko predmeta iz vladanja razlicitih dinastija Han, Qin, Tang, i jos sam zaboravila kojih, o putu svile, ima i teracota ratnika. Skroz mi je drago da sam odabrala muzej da me podsjeti malo na povijest Kine. Pa to je jedna od cetiri najstarije civilizacije svijeta, sa dugom povijesti i kulturom. Dobila sam zelju vise nauciti o tim dinastijama i o kineskoj povijesti. Vracam se u muslimansku cetvrt na sve one oblizeke koje jucer nisam stigla probat...danas su na redu, prvo sam maznula raznjic sa bubrezima na zaru, ljuto ali fino, onda onu juhu sa govedinom, nekim tijestom i staklenim rezancima, juhica je bila izvrsna, nimalo ljuta al sam je inda ja zacinila, kad si u Kini mora sve biti zacinjeno. Kupila sam kod mojih babaca od jucer punjene lepinje da imam kaj jesti u vlaku, dale su mi da probam ono zelatinasto kaj jedu i sva sreca da to nisam kupila jer je odvratno. Odjurila sam u hostel po stvari i na kolodvor na vlak. Imam skroz podvojene dojmove oko ovog grada, nocu mi je lijep a danju mi se gadi, sad kuzim onu pricu sa zagadjenim zrakom u Kini, ovdje se sunce ne vidi od smoga, toliko je gust smog da ga zapravo mozes vidjeti. Jedno je sigurno to je grad sa najvise shopping centara koje sam vidjela u zivotu. Ima ih stotine, na svakom cosku.

hostel

Shaanxi museum

juhica

juhice

Sad mi slijedi 16 sati tandrkanja u vlaku na sjedalu. Molim boga da nisu onak grozni kao na internetu, s okomitim naslonima, malim i tvrdim sjedalima. Prolazim silne kontrole ko na aerodromu i lako nalazim vlak i imam kaj vidjeti, nije ko na slikama jos je i gore, prljavi sicevi, milion skvadre sa kutijama, torbetinama...I tu se pocnem smijat ko luda, evo mi autenticne Kine, 5 frajera i ja na stisnutim sjedalima, smijemo se, nude me klopom, pomazu mi oko prtljage. Ma nije moglo biti bolje od ovog, jos da ulovim koji sat sna i sve ce biti super i da mi guzica ne odrveni. A i za pišanje mi treba psihicka priprema jer se ni ne usudim pomislit kakvi su wc-i. Za sada trpim. Prisao mi je decko koji studira u Chengdu, malo smo razgovarali i ponudio mi je da mi pokaze okolo. Posto tamo zelim vidjeti samo pande, okolna sela i jesti spicy sechuan, to mi se uopce ne cini losa ideja da me malo profura okolo. Zaboravila sam kak se zove al me naucio  znacenje mog imena na kineskom ...Gordana se sastoji od 3 znaka prvi go znaci zidine oko grada, dan znaci crveno, na znaci ljepotu djevojke...rekao mi je da je moje ime na kineskom jako lijepo.