nedjelja, 3. siječnja 2016.

Madagascar...Andasibe -kruzimo po otoku lemura

3.1. Andasibe

Bude nas jutros prvi pijetli, pakiramo se i put pod noge. Na kolodvoru je vec zivahno, hvata nas tip koji veli da ima direkt bus za Andasibe, pa ne moramo presjedat u Moramangi. Uvaljuje nam kartu za 12000 arija i moramo cekat do 7 da krene. Naime ariji nisu zapravo Arijariji...madagaskarska valuta, a ariji ih zovem iz milja i tecaj je za 100eura 350000arija, kad smo promijenile 300eura prvi puta u zivotu smo bile milijunasice.
   Usput nam na kolodvoru kupujem kavu za kunu kod bakice al me kava na kraju kostala vise jer sam razbila salicu pa sam dala bakici 2 soma arija da to nadoknadim. Pijuckamo kavicu i minglamo s djecicom koja se muvaju okolo. Mame im prodaju po kolodvoru pa se djeca sa.a brinu o sebi, a jedna malica od 5 god jos cuva i bebu od par mjeseci. I vesela je i vedra. Taxi brousse je fakat krenul na vrijeme i nije bio natrpan i imale smo svoje mjesto. Kraj nas je sjedio covjek, vodic tura po Madagaskaru koji je isao na obalu na odmor. Super je znao engleski pa smo mu se odmah bacile na vrat da skupimo par info. Dogovorio nam je vodicicu po Andasibeu koja nas je docekala pred hotelom. Hotel Feon ny ala je jako zgodan, bungalovi na brdu...uz jezero i u samoj prasumi. Uzimamo najjeftiniju sobu s kupaonom na vrhu brda i lijepim pogledom na prasumu. Kosta 10 eura a izgleda super. Odmah krecemo prema prasumi, odlucili smo se za Mitsinjo prirodni rezervat koji podupire lokalnu zajednicu i nije drzavni NP, a sve je to ista prasuma samo kaj u ovom platis 25000 arija i ne moras platit vodica nego mu das tip, a u NP ulaz je 45000 Arija plus vodic. Parkovi su poskupili prije mjesec dana... opet mi kasnimo i prst u govno kao s vizom.
 Prasuma nije ona prava kisna suma...vise kao decidous forest...dosta je prohodna, al ono kaj ne glupo, puno drveca je naknadno posadjeno nije izvorno, npr. borovi i eukaliptus. Kaze vodicica da su to drvo donijeli Francuzi. Izvorna je ona palma u obliku slicno i vakona drvo...nesto slicno ogromnim agavama i ta drveca cine sumu drugacijom od onih koje sam vidjela. Uzivam po tim prasumama svaka je po necemu osobita,  samo mi je zal kaj nam je vodicica bila sutljiva, nije nam pricala o sumi...samo je pozurila do indrija. Brijem da su ovi africki vodici za k.... ko ona iz Kenije, da ne bi zivotinju vidjela ni da se spotakne na nju. Al ajde odfurala nas je do obitelji indrija. Indrije smo culi vec  na cesti do rezervata, to je najveca vrsta lemura...crno bijele su boje. Na putu smo vidjeli i kameleona i svog prvog lemura koji je visio na tabli od parka.

vakona tree

indri lemur

indri

Mitsinjo

nas quide

kameleon
Uzivala sam gledajuci ih lako jedu lisce na drvecu, slobodni u divljini. Ova obitelj ima 5 indrija al mi smo vidjele samo 4. Skacu po drvecu, jedu i glasaju se. Bili smo oko 2 sata u sumi, to je najkraci krug, mozes i duze onda je karta skuplja, al nama je i ovo bilo dosta. Dali smo joj tips a cura nam je organizirala auto za 40000arija da nas vozi do Vakona lodge gdje je otok lemura i vrati natrag.
E tome sam se najvise veselila...druzenju s lemurima...da osjetim njihove rukice po licu, nakon sto cackaju po svojoj  riti:). I tu je ulaznica poskupila na 25000 arija sa 15000 al ovo je must see. Vakona reserve je privatni reservat sa prekrasnim hotelom i raznim sadrzajima, novenje je 65 eura i daleko je od sela po zajebanoj cesti tak da nismo to rezervirale. Cuvar nas vozi kanuom 5 metara do otoka lemura, uci nas da ne radimo nagle pokrete i daje nam banane da ih hranimo. Odmah nam skacu na rame, diraju nas rukicama, drze za glavu, zicaju klopu, Slajki je njen slozio novi friz. To su smedji lemuri, imaju i crno bijele koji vise s grane naopacke i rijetko dodju na rame, imaju neke male lemurice koji su plahi. Imaju i sifake al na drugom otocicu i njih mozes samo gledat izdaleka. Ove smedje bitange skacu po meni ko da sam grana, a ja uzivam. Preslatki su, i puno manje agresivni od majmuna, a rucice su im skroz fora.
Vakona forest lodge

pogled iz naseg bungalowa

Feon ny ala hotel

red lake

To je bila prava zabava kakvu ja volim...minglanje sa zivotinjama. I super je kaj su su slobodni na tom otocicu i kaj su tak pitomi. Nakon sat i pol igranja teska srca odlazimo s otocica na farmu krokodila da vidimo krokice i fusu jedinog predatora na otoku. Rade do 5 pa smo imali jos pol vure. Krokodili me nisu bas zanimali jer fusu su autohtone zivine s Mada, iako je fora kaj i oni imaju ogromno jezero u kojem mogu plutati. Fusu sam htjela vidjeti barem u kavezu jer je nocna zivotinja i tesko da cu je vidjeti u prirodi. Izdleda kao ris..malo duza i niza i skroz smedja, lijepa. Nas sofer nas vraca natrag kroz selo Andasibe, di smo stale kupit vodu. Andasibe je bas prava selendra, drvene kucice uz jednu cestu. Nedjelja je pa je ekipa vani svi gino obuceni. Skuzile smo jutros dok smo se vozile prema sim da im je nedjelja dan za crkvu i pranje vesa. Zene se skupljaju na rijeci i peru ves.
 Dan zavrsavam u restoranu prek puta hotela sa biftekom u zelenom papru koji kosta 20 kn i ledenom pivom...da bi rec rekla.