nedjelja, 6. srpnja 2014.

Šri Lanka 1.dan Kandy i plantaže čaja, tradicionalni ples

22.06. Sri Lanka- Kandy

Napokon u avionu za SL...let totalna koma, ko da smo u drndavom busu iz "Tko to tamo peva", stalno neke turbulencije. Oko 5 ujutro se iskrcavamo na aerodromu i posto je rano da krenemo dalje ubijamo laganu kavicu u birtiji, usput sam odmah ubola njihovu sim karticu da imam tel i internet za sitne pare dok se klatimo okolo. Izlazimo iz aerodroma potraziti bus za dalje, naravno da nas taxisti zasprehavaju da nema odavde busa, al neki zgodni mladac u vojnoj uniformi nam veli da bus za Kendy prolazi upravo tu di mi stojimo. I bome nije proslo ni dve min. kad eto ti busa. 
Ubacujemo se na prvo sjedalo, sretni kaj smo na pravom putu, ni ne sluteci kakvu gresku cinimo. Dakle, kad je frajer stisnuo gas, radi samo truba, prestize sve na cesti, uletava u skare, radi trecu traku...bome sam pocela cvikat...al iza vise nije bilo mjesta da se preselimo. Nije mi preostalo nista nego zmirit i spavat, da tih 2  vure sto brze prodje. Tak je i bilo...nisam se usudila oči otvorit do Kendya. 
Karta za bus je neki jeftilen, a sad mi je jasno i zasto. Kad nas je napokon ostavil u Kandyju doslo mi je da poljubim zemlju od srece kaj smo zivi. 
put od Colomba do Kendya

Kendy

juhuuu ...zivi smo



zidine oko Kendya

u lokalnoj birtiji na doručku, malo minglamo s ekipom



    Kandy je drugi grad po veličini u SL smjesten u brdovitim dijelovima unutrasnjosti otoka i poznat po festivalu Esala Perahera... kad ide velika povorka slonova, plesaca, akrobata, gutaca vatre i nosi Budin zub, jer je tu i hram Budinog zuba, koji nisam htjela ici gledat, jer sam imala neke druge hramove u planu, a znam ak si ih natovarim previse da bu mi dopizdilo. Iz Kandya se ide i dalje u brda na plantaze caja prema Elli ili Nuwara Ellya gdje sam i ja mislila da cemo ici.
  Prvo smo uletili u neku birtijicu na dorucak i kavu, jeli nesto kao piroske punjene necim ljutim, samosu i jos neke okrugle, to prodaju na komade za 30 rupija. Ulovili smo tuk tuk do nekog smjestaja kaj sam citala na tripadvisoru da je ok...No 26 guesthouse, i fakat je bilo ok, vlasnik je odvjetnik, dobro govori engleski i on i zena su vrlo ljubazni, dofurali su nam caj i kekse sve objasnili sto nas je zanimalo. Soba s kupaonom im ne 2000 rupija, oko 16usd, cisto i uredno.
No 26 guesthouse Kendy

Stvari smo samo ostavili i odmah klisnuli van, odlucili smo ici pjeske uz jezero do samog centra i tamo uzeti bus za Peredynija botanicki vrt, za kojeg kazu da je najljepsi. Setnjica uz jezero je bila super, vidjela sam više divljih životinja nego po prašumama Afrike i Amerike; prvo smo naletili na majmune, pa na malog varana, pa hrpa caplji, patki, kornjaca i riba. 
  Kandy mi se zapravo svidio kao grad iako nisam puno ocekivala, arhitektura je kolonijalna, uz jezero je Qeens hotel, najstariji u Kandyju. Ima još i kraljevsku palaču jer je nekad bio prijestolnica. Malo smo se pomuvali po trznici al posto nismo nasli dio s hranom nego samo krameraj, brzo smo ulovili bus za Peradenyu. Ulaz u Kraljevski botanicki vrt je 1500 rupija, zapravo jako skupo ali vrt je uistinu prekrasan i ogroman, ima dio sa zacinskim biljkama, kucu orhideja, kaktuse, aleju palmi, hrpu razlicitog drveca, ogromne bambuse, onda neko drvo koje pusta granu pa iz njega izraste novo..pa smo opet vidjeli hrpu majmuna, i ooooogromne sismise, 
velike ko moja macka, mislim da su to letipsi, il tak nekaj, pa smo hodali po visecem mostu iznad rijeke, malo chillali na travi, uglavnom super mjesto, gdje je par sati proteklo kao trenutak.


majmuni uz jezero Kendy

varan ili monitor lizard kraj lake Kendya

kornjače i patke kraj jezera Kendy

Lake Kendy

Kendy


Kendy

Clock  tower Kendy

Kendy market

Peradenya Royal botanical garden



kuća orhideja

Peradenya

neko neobično drvo

divovski bambusi u botaničkom vrtu i Tomo

Aleja palmi

sismisi na drvetu
ovu fotku klepila s interneta jer ih nisam mogla zumirat zovu se flying fox fruit bat

isto maznula fotku

i ovu maznula


fenomenalno drvo koje se razmnožava preko grana...spusti granu i ukorijeni

Mahaweli river, najduža rijeka u Sri Lanci

majmuni u botaničkom vrtu

Peradenya

e stari, pogle kaj sam našel


U Kandyu udjemo u pricu s nekim tuk tuk driverom i dogovorimo da nas fura prvo u tvornicu caja a onda na predstavu s plesacima i gutacima vatre, on veli nema problema, zna di su jeftinije karte i veli da zna da tvornica radi. I tak on nas otfura u brda i naravno, tvornica nije tvornica nego muzej caja i ne radi, ali dobra je stvar sto su okolo plantaze caja pa smo setali po njima, a to mi je bilo i najnapetije. Onda nas je otfurao na predstavu, koja kosta isto kolko i ostale, 500rupija,  ja mu velim stari, malo se moras apdejtat s informacijama. Al sve u svemu je dobro je ispalo, predstava bila ok, bili su sviraci bubnjeva, plesaci, gutaci vatre, hodaci po vatri, pesaljke lokalnih plesova (nisu mi bas bile napete ko egzoticne pesaljke al u nedostatku inih posluzile su zabavi). Moram priznat da smo unatoc zabavi jedva drzali oci otvorenim jer smo putovali vec 3 dana a u Abu dhabiju nisam mogla zaspat, valjda nas speglao i jet leg...uglavnom bila je borba i pilotiranje. Tu smo se Tomo i ja dogovorili da nam se sutra ne putuje 4,5 h vlakom do Nuwara Ellye i jos tolko nazad da bi gledali plantaze caja i krajolik, jer smo vec toliko premoreni,  a i bili smo danas na palntažama čaja, nego da cemo potrazit taxi i drivera da ga unajmimo na 2 dana da nas fura na kulturni trokut. 
   Završila je predstava i  taman klepim tipa s taxijem ispred dvorane s čagicom, i dogovorim da nas vozi za 50 usd po danu a on se brine za svoje nocenje i hranu. I da nas pokupi nas ujutro u guesthousu. Otfural nas je odmah tam da ga zna naci ujutro, a mi smo na terasi još mrknuli dve rum kole, malo blejali u mraku u one ogromne šišmiše koji lete okolo, i na kraju gotovo nijemi od umora, popadali u krevet ko klade.
     




tuk tuk pred muzejom čaja u Kendyu

plantaže čaja Kendy

Tomo berač čaja

tea plantations Kendy

plantaža čaja  Kendy


tradicionalni ples  u Kendy


traditional dance performace Kendy

gutači vatre

hodači po vatri

1 komentar:

  1. Jako mi se sviđa blog! Članak je super, nadam se da ću i ja imati priliku uskoro posjetiti nešto izvan Europe, veliki sam ljubitelj dalekih putovanja
    :) Lijep pozdrav

    OdgovoriIzbriši